Twoje dziecko spędza dzień z nosem w smartfonie? Nie wypuszcza z ręki tabletu, uruchamia Netfliksa lub marzy tylko o graniu na konsoli? A może nie wiesz, co robi, bo… sam(a) poświęcasz godziny na Facebooka, Instagram, gry lub oglądanie ulubionego serialu? Jeśli chcesz lepiej poznać medialne potrzeby młodych ludzi, zrozumieć je, ale również dowiedzieć się czegoś o sobie i uporządkować życie z mediami cyfrowymi przy użyciu nowych technologii, to nasze spotkania są właśnie dla Ciebie!

– Jeśli obserwując swoje dziecko zauważasz, że chce spędzić cały dzień ze smartfonem w ręku. Jeśli marzy tylko o graniu na konsoli lub oglądaniu Youtube. Jeśli nie wiesz, co robi, bo… sam/sama poświęcasz godziny na Facebooka, Instagram, gry lub oglądanie ulubionego serialu? Jeśli chcesz lepiej poznać medialne potrzeby młodych ludzi, zrozumieć je, ale również dowiedzieć się czegoś o sobie i uporządkować życie z mediami cyfrowymi przy użyciu nowych technologii – spotkania DEMolki są dla Ciebie – mówi Karina Rojek z Instytutu Kultury Miejskiej.

Spotkania z cyklu Domowej Edukacji Medialnej kierowane są do rodziców, którzy chcą się dowiedzieć więcej na temat korzystania przez dzieci i nastolatki z mediów cyfrowych, potencjału edukacyjnego i twórczego cyfrowych narzędzi komunikowania, budowania relacji w rodzinie z wykorzystaniem mediów cyfrowych, zarządzania czasem korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych.

– Spróbujemy również odpowiedzieć na pytania rodziców oraz poszukać wspólnie rozwiązań konkretnych problemów i trudności związanych z korzystaniem z mediów cyfrowych przez rodziców i dzieci – opowiadają prowadzący.

Pierwsze, wprowadzające spotkanie przeznaczone jest dla rodziców dzieci w różnym wieku: najmłodszych, nieco starszych i nastolatków.

Osoby prowadzące:

Justyna Zborowska-Stunża – zainteresowana budowaniem relacji między ludźmi, przemianami, jakie w tym zakresie powoduje powszechne korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz edukacyjnymi aspektami mediów cyfrowych. Studiowała zarządzanie, socjologię, ale praktyka wychowawcza skierowała ją w stronę studiów pedagogicznych. Prowadzi blog stunza.media. Mama trójki dzieci.

Grzegorz D. Stunża – ekspert w zakresie edukacji medialnej i cyfrowej. Zafascynowany potencjałem edukacyjnym sieci i możliwościami budowania społeczności uczących się za pomocą nowych technologii. Łączy pracę wykładowcy i badacza z praktyką pedagogiczną w zakresie twórczego używania mediów w edukacji. Prowadzi blog edukatormedialny.pl. Tata trójki dzieci.

Spotkania, które odbyły się w ramach cyklu:

  • 12 lutego: Dzieci, rodzice, szkoła i media
  • 12 marca: Media w rodzinie. Jak budować relacje z dziećmi, wykorzystując media.
  • 9 kwietnia: Smartfon jako narzędzie edukacyjne. Jak twórczo wykorzystywać media cyfrowe.
  • 14 maja: Smart home, roboty, programowanie, rozszerzona rzeczywistość. Jak mądrze wykorzystywać innowacje dla rozwoju dzieci.
  • 11 czerwca: Czy moje dziecko jest uzależnione od mediów? Jak radzić sobie z zagrożeniami cyfrowymi.

Kontakt

Karina Rojek

Karina Rojek – absolwentka Historii Sztuki na Uniwersytecie Gdańskim. Koordynatorka Medialabowych projektów Instytutu Kultury Miejskiej: Akademia Nowych Mediów, Pracownia Nowych Mediów, Miasto: szukam!. Redaktorka serwisu popularyzującego domenę publiczną oraz biblioteki cyfrowe – www.szukamy.org. Angażuje się w upowszechnianie korzystania z otwartych zasobów w edukacji  oraz w propagowanie idei otwartych instytucji kultury. Współtwórczyni projektu „wyszukane” – pamiątki z Gdańska inspirowane utworami z domeny publicznej.

karina.rojek@ikm.gda.pl

@karina_rojek

tel. 664974079

Instytut Kultury Miejskiej 2019