Konferencja Marketing w Kulturze. Komunikacja – trendy – praktyka to doroczne, ogólnopolskie spotkanie osób zajmujących się promocją, komunikacją i marketingiem w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych czy oddolnych inicjatywach. To dwa dni spotkań z ekspertami i ekspertkami z Polski i z zagranicy oraz tematyczne warsztatyKonferencja organizowana jest przez Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku. Czwarta edycja wydarzenia odbędzie się 7 – 8 marca 2019 w Gdańsku. Rejestracje zakończonoW tym roku po raz pierwszy organizujemy Konkurs Kulturalne Case Studies #MwK2019. Regulamin i zgłoszenia na dole strony.

 – Nowe narzędzia, inspiracje dla kultury z innych branż i z zagranicy, badania i case studies, problemowe dyskusje – różnorodny program Konferencji Marketing w Kulturze buduje stałą, publiczność, a dobre opinie uczestników przyciągają kolejne osoby – mówi Monika Serafin z Instytutu Kultury Miejskiej.  

 – W 2019 roku skupimy się na nowych trendach komunikacji z odbiorcami i zastanowimy się, jak instytucje i organizacje mogą skorzystać z ekonomii behawioralnej. Poruszymy tematy współpracy z biznesem, storytellingu w kulturze, finansowania społecznościowego. Nie zabraknie także prezentacji badań dot. konsumentów kultury – zapowiada Marta Bańka z Instytutu Kultury Miejskiej. 

Wśród prelegentów i prelegentek oraz prowadzących warsztaty: Paweł Tkaczyk (MIDEA), Anna Miotk (PBI), Artur Jabłoński (digitalk), Agata Grenda (Grenda. Produkcja kultury), Michał Bajorek (@24hoursuccess), Katarzyna Szustow (Szustow. Kultura i Komunikacja), Bartłomiej Brach (PTBRiO), Anna Rzeźnik (PTBRiO), Agata Romaniuk (Blink spark a change), Bartłomiej Raducha (WebWave CMS), Sylwia Chwalana (Lekko o copywritingu), czy Przemysław Witka (Agile Brains).  

 

Wydarzenie odbędzie się w Starym Maneżu, ul. Słowackiego 23, Gdańsk-Wrzeszcz.   

 

Świetne działania promocyjne projektów kulturalnych nie należą już do rzadkości. Coraz więcej przemyślanych kampanii odbija się szerokim echem w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Instytut Kultury Miejskiej, organizator Konferencji Marketing w Kulturze. Komunikacja – trendy – praktyka, proponuje uczestniczkom i uczestnikom wydarzenia udział w konkursie na najlepsze Kulturalne Case Study! Zwycięski projekt otrzyma statuetkę oraz nagrodę w wysokości 1000 zł. Regulamin konkursu i Zaświadczenie.

– Chcemy docenić ambitne, wysoko lub nisko budżetowe kampanie i projekty komunikacji wydarzeń kulturalnych. Działania promocyjne w mediach społecznościowych, mediach tradycyjnych, kampanie outodoorowe czy niestandardowe. Szczególnie ważne są dla nas inicjatywy, które może nie zyskały dużego oddźwięku w skali ogólnopolskiej, ale poruszyły lokalne środowisko – mówi Marta Bańka z Instytutu Kultury Miejskiej.

W Konkursie Kulturalne Case Studies #MwK2019 mogą wziąć udział osoby zarejestrowane na Konferencję Marketing w Kulturze. Do składania propozycji projektów zaproszone są instytucje kultury, organizacje pozarządowe, grupy nieformalne czy agencje PR ściśle współpracujące z instytucjami/organizacjami kulturalnymi. Do konkursu przyjmowane są kampanie, które odbyły się w 2018 roku. Zgłoszenia zbierane są od 4 do 20 lutego 2019 r. mailowo na: marketingwkulturze@ikm.gda.pl.

Jury składające się z przedstawicieli i przedstawicielek IKM oraz prelegentów i prelegentek konferencji wybierze 6 projektów, które zostaną zaprezentowane 7 marca podczas wieczoru integracyjnego. Informacja o przejściu do drugiego etapu będzie przekazana do 25 lutego. Zwycięzca otrzyma statuetkę #MwK2019 oraz 1 000 zł.

Regulamin konkursu do pobrania znajduje się tutaj: KLIK.

 

Podczas trzech edycji konferencji (2016 – 2018), gośćmi wydarzenia byli, m.in.: 

Natalia Hatalska (hatalska infuture institute), Barbara Stawarz-Garcia (Happy content), Artur Jabłoński (jablonski.com), Marcin Poprawski (UAM), Jagoda Prętnicka-Markiewicz (SentiOne), Dominik Pokornowski i Katarzyna Toczko(haipaa.com), Łukasz Maźnica (ekultura.org), Katarzyna Grabowska (Business and Culture), Mirosław Filiciak (SWPS), Aleksandra Czapla-Oslislo (Teatr Śląski), Małgorzata Zając (Muzeum POLIN), Cezary Chwicewski (Up To Date Festival) i wielu innych ekspertów, badaczy i praktyków promocji i komunikacji kultury w Polsce.  

Gośćmi zagranicznymi, którzy dzielili się wiedzą ze swoich krajów i instytucji, byli:

Jessie Hunt (Victoria and Albert Museum), Estella Burga i Thomas Wood Näslund (Lava Bibliotek & Verkstad), Mar Dixon (organizatorka akcji #AskTheCurator) oraz Jonathan Goodacre (The Audience Agency). 

Wystąpienia z poprzednich edycji dostępne są na kanale YouTube IKM:  

Edycja 2018: https://bit.ly/2D3tuYF
Edycja 2017: https://bit.ly/2HjQNSj 
Edycja 2016: https://bit.ly/2SN2oKD  

Konferencja Marketing w Kulturze. Komunikacja – trendy – praktyka 
7 – 8 marca 2019 | Stary Maneż, ul. Słowackiego 23 Gdańsk-Wrzeszcz
Organizator: Instytut Kultury Miejskiej, www.ikm.gda.pl
Kontakt z koordynatorkami wydarzenia: marketingwkulturze@ikm.gda.pl.

Kontakt

Monika Serafin

W Instytucie Kultury Miejskiej odpowiada za komunikację internetową. Jest koordynatorką Konferencji Marketing w kulturze.

e-mail: monika.serafin@ikm.gda.pl

tel. 664972955

Marta Bańka

W Instytucie Kultury Miejskiej zajmuje się kontaktami z przedstawicielami mediów i komunikacją działań instytucji. Koordynatorka Konferencji Marketing w kulturze.

e-mail: marta.banka[at]ikm.gda.pl

Instytut Kultury Miejskiej 2019