Instytut Kultury Miejskiej
ul. Długi Targ 39/40
80-830 Gdańsk
Podstawowe pytanie – reagować czy nie na niekorzystny wpis? A jeśli reagować to jak? Kasować i banować? Obrócić w żart? Cierpliwie tłumaczyć? A może powiadamiać organy? Elastyczność administratora lub właściciela profilu odgrywa tu kluczową rolę. Łatwo wówczas wylać dziecko z kąpielą. Zamiast przygasić emocje – rozniecić prawdziwy pożar. Paliwem kryzysów wcale nie są bowiem negatywne wydarzenia początkowe a błędy czynione w reakcji na nie. Największe kryzysy to festiwale błędów. Dziś najczęściej rozpoczynające się w sieci.
Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się:
• czego można się nauczyć z case studies, czyli przykładów z życia; • co poszło nie tak i jak temu przeciwdziałano; co działa, co nie w realnej praktyce firm i instytucji;
• jak rozpoznać kiedy mamy do czynienia z opinią, krytyką, kiedy to „zwykły” hejt, mowa nienawiści a kiedy już kryzys i jak do tego dostosować reakcję;
• jak radzić sobie z „trudnym klientem”, zwłaszcza takim, który gromadzi wokół siebie społeczność negatywnie nastawionych użytkowników sieci;
• jak stworzyć firmowy „manual” a więc ustrukturyzowany plan i procedury reagowania na problematyczne wpisy / wydarzenia w sieci;
• co robić, gdy „shitstorm” w sieci przeradza się w regularny kryzys medialny.
W trakcie spotkania przewidziane są zajęcia warsztatowe oraz ćwiczenie, w trakcie którego można będzie sprawdzić swą efektywność komunikacyjną w sytuacji trudnej interakcji z ofensywnie nastawionymi interesariuszami.
Szkolenie dla pracowników sektora kultury, osób pracujących w działach promocji, komunikacji, obsługi klienta w social media, redagujących i administrujących profilami, forami internetowymi i moderujących komentarze.