Instytut Kultury Miejskiej, ul. Długi Targ 39/40, Gdańsk

9 stycznia 2019, 18:00 - 9 stycznia 2019, 19:30

 

Piza zazwyczaj kojarzy się z jej najbardziej stereotypowym znakiem rozpoznawczym, czyli „krzywą wieżą”. Tymczasem jeszcze w czasach Goethego, który zostawił o niej obszerne wspomnienia ze swej podróży włoskiej, bardziej intrygujące wydawały się inne zabytki, a zwłaszcza baptysterium, katedra i najciekawszy cmentarz świata – Camposanto. 9 stycznia o 18.00 zapraszamy na trzeci wykład cyklu Miasta, Mity, Mistyfikacje. Porozmawiamy o Pizie, a wykład poprowadzi dr Jacek Bielak (Uniwersytet Gdański).

Pize zniszczono dość znacznie w czasie II wojny światowej, została jednak starannie odbudowane. Dziś nadal nosi ślady swej wspaniałej średniowiecznej przeszłości. Podczas wykładu zostaną omówione najważniejsze zabytki sztuki tej miejskiej republiki, a także fenomen eksportowy warsztatu rzeźbiarskiego rodziny Pisanich.

Miasta, mity, mistyfikacje. Cykl wykładów 2018/2019

Wykłady odbywają się w środy w godz. 18.00 – 19.30. Miejsce: Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk, Długi Targ 39/40

12 grudnia, godz. 18.00, Aleksandria – metropolia Morza Śródziemnego, dr Łukasz Mikołaj Sadowski, Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi

9 stycznia, godz. 18.00, Piza – nie tylko „torre pendente”, dr Jacek Bielak Uniwersytet Gdański

27 lutego, godz. 18.00, Białe słonie smart city? Scenariusze przyszłości przestrzeni miejskiej, Krzysztof Gubański, Uniwersytet Warszawski

6 marca, godz. 18.00, Białe Miasta. Tel Awiw i Gdynia, dr inż. arch. Anna Orchowska-Smolińska, Politechnika Gdańska, Weronika Szerle, Muzeum Miasta Gdyni

10 kwietnia, godz. 18.00, Klucze do Lejdy, Pavko Krajka

29 maja, godz. 18.00, Nagasaki – japońskie „okno na świat”, dr Łukasz Mikołaj Sadowski, Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi

Kuratorem cyklu Miasta, mity, mistyfikacje jest Hubert Bilewicz

Historyk sztuki, nauczyciel akademicki, edukator. Pracuje w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Gdańskiego. Zajmuje się badawczo m.in. historią szkoły sopockiej i gdańskiego środowiska artystycznego po 1945 roku. Interesują go zwłaszcza rozmaite (artystyczne i pozaartystyczne) uwikłania sztuki.

Powiązane projekty