Menedżerka kultury, magister sztuki, specjalistka w dziedzinie rynku wydawniczego i reklamowego. Absolwentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (wydział wiedzy o teatrze), Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Podyplomowe Studia Menedżerów Kultury) oraz Wydziału Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego (kierunek: Rynek, media, sztuka). W latach 1995 ­2006 roku związana z reklamą i marketingiem. W latach 2007-2008 Pełnomocnik Prezydenta Torunia ds. starań o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Od grudnia 2008 roku była Główną Konsultantką ds. Strategii i Promocji w biurze Gdańsk 2016.

Od marca 2011 roku Zastępca Dyrektora w Instytucie Kultury Miejskiej. Realizuje projekty związane ze sztuką w przestrzeni miejskiej (m.in. Festiwal Malarstwa Monumentalnego Monumental Art, Gdańska Szkoła Muralu) oraz angażujące lokalną społeczność (m.in. Lokalni Przewodnicy i Przewodniczki).

e-mail: barbara.sroka[at]ikm.gda.pl