Barbara Sroka menedżerka kultury, magister sztuki, specjalistką w dziedzinie rynku wydawniczego i reklamowego. Absolwentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (Wydział Wiedzy o Teatrze), Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Podyplomowe Studia Menedżerów Kultury) oraz Wydziału Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego (kierunek: Rynek, media, sztuka). Przez lata zawodowo związana z reklamą i marketingiem  (m.in. marketing manager miesięcznika ELLE), pełniła też funkcję Pełnomocnika Prezydenta Torunia ds. starań o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Zaangażowana w projekt społeczny „Ulica nie jest dla dzieci” prowadzony przez Fundację dla Polski.

W latach 2008-10 była Główną̨ Konsultantką ds. Strategii i Promocji w biurze Gdańsk 2016, odpowiedzialnym za starania Gdańska o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury. Od 2011 roku Zastępczyni Dyrektorki Instytutu Kultury Miejskiej. Realizowała projekty związane ze sztuką w przestrzeni miejskiej (m.in. Festiwal Malarstwa Monumentalnego Monumental Art, Gdańska Szkoła Muralu) oraz angażujące lokalną społeczność (m.in. Lokalni Przewodnicy i Przewodniczki na Zaspie, Biskupiej Górce, Dolnym Mieście, Nowym Porcie, Oruni, Oliwie, Wyspie Sobieszewskiej, Aniołkach). Odpowiadała za koordynację spraw organizacyjnych związanych z procesem budowy i wyposażenia oraz otwarciem nowej siedziby IKM na Targu Rakowym 11.

e-mail: barbara.sroka[at]ikm.gda.pl