Planer rośnie w siłę i poszerza swoją bazę o  10-ciu nowych organizatorów! Już teraz będziecie mogli być na bieżąco z wydarzeniami kulturalnymi również takich instytucji, jak: Polska Filharmonia Kameralna w Sopocie, Akademia Sztuk Pięknych czy KinoPort. Wyszukiwanie wśród pomorskich wydarzeń staje się jeszcze prostsze!

Powstał niekomercyjny serwis internetowy Planer – narzędzie, dzięki któremu szybko i sprawnie możemy odnaleźć wydarzenia odbywające się w okolicy. Pomaga zaplanować swój wolny czas i dzięki wielu kategoriom (m.in. teatr, sztuka, zakupy i wymiana, nauka oraz rozrywka), wskazuje co może nas zainteresować i gdzie warto pójść. Każdy z użytkowników otrzymuje newsletter, w którym zakres otrzymywanych aktualności można dowolnie ustawiać według: organizatora, typu wydarzeń, otrzymywać codziennie lub raz w tygodniu.

W lutym, lista udostępniających swoje wydarzenia poszerza się o dziesięciu nowych organizatorów (pełna lista 56 instytucji do zobaczenia TU). Odtąd będziemy mogli odnaleźć tam również informacje związane z wydarzeniami takich instytucji, jak:

  1. Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku
  2. Gdyńskie Centrum Filmowe
  3. Kino „KinoPort”
  4. Klub Filmowy „Horyzont” (Rosyjskie Centrum Nauki i Kultury w Gdańsku)
  5. LOFT
  6. Magnetic Group
  7. Miejska Biblioteka Publiczna im. Aleksandra Majkowskiego w Wejherowie
  8. Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko – Pomorskiej w Wejherowie
  9. Polska Filharmonia Kameralna w Sopocie
  10. Urząd Miasta i Gminy Gniew

Jak dołączyć?

Proponujemy kilka prostych sposobów na to, by wydarzenia organizowane przez Twoją instytucję/organizację/grupę znalazły się w Planerze. Nastawione są przede wszystkim na jednorazową integrację strony internetowej z Planerem, tak by wydarzenia pobierały się automatycznie, bez potrzeby wpisywania każdego z nich samodzielnie.

XML: Pierwszą możliwością jest pobieranie danych z serwisu internetowego organizatora za pomocą skryptu XML. Schemat takiego pliku można znaleźć pod adresem http://planer.info.pl/XML-format.zip – po przygotowaniu mechanizmu generującego poprawny dokument XML (co nie powinno zająć więcej niż kilka godzin pracy informatyka) wystarczy przesłać jego adres, żeby wydarzenia automatycznie dodawane były do Planera.

RSS: Drugim sposobem jest skorzystanie z RSS. Jeśli strona organizatora korzysta z kanału RSS, udostępniającego zakres danych pokrywający wymagania dla plików XML – możemy przygotować skrypt, który również pozwoli na automatyczne udostępnianie wydarzeń w Planerze.

Panel organizatora

Jeśli rozwiązania automatyczne nie są możliwe, proponujemy panel organizatora, w którym po zalogowaniu można samodzielnie dodawać wydarzenia do Planera. Każdy może przez panel organizatora edytować swoje wydarzenia!

Czekamy na następne instytucje, firmy, organizacje, stowarzyszenia i grupy nieformalne! Napisz do nas i dołącz do Planera: kontakt@planer.info.pl.

Autorem koncepcji otwartej bazy wydarzeń kulturalnych, z której powstał Planer jest Kordian Klecha prowadzący agencję intui, a jego inicjatywę podjął Instytut Kultury Miejskiej.

Idea i projekt: Kordian Klecha, agencja intui – http://intui.eu/

Projekt graficzny: less. – https://www.behance.net/lesstudio

Wdrożenie: SmartMedia: http://www.smartmedia.com.pl/

Informację przygotowała: Karolina Reszkowska