Jak promować wydarzenia kulturalne? Skąd czerpać inspiracje? W jaki sposób wykorzystywać trendy marketingowe w działalności instytucji kultury? M.in. takie pytania stawia organizowana 12-13 kwietnia przez Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, Konferencja Marketing w Kulturze. W programie wystąpienia na temat: spójnej komunikacji marki instytucji, profilowaniu treści do różnych grup docelowych, wykorzystaniu NFT w kulturze czy promocji i pozyskiwaniu funduszy zagranicznych. Rejestracja rozpocznie się w drugiej połowie lutego. 

To siódma edycja branżowego wydarzenia dla osób zajmujących się marketingiem i komunikacją działań kulturalnych. – W roku 2020 i 2021 konferencja odbyła się w formule online. Z radością i zachowaniem reżimu sanitarnego, wracamy do organizacji Marketingu w Kulturze na żywo. Dyskusje pomiędzy panelami i spotkanie w gronie osób odpowiedzialnych z promocję kultury w instytucjach, NGO, firmach i grupach nieformalnych są sercem tego wydarzenia. Cieszymy się, że znów zobaczymy się z naszymi uczestnikami i uczestniczkami – mówi Martyna Gutowska z Instytutu Kultury Miejskiej.

Program dwudniowej konferencji to, dopasowane do specyfiki komunikacji kultury, wystąpienia ekspertów i ekspertek z dziedziny marketingu i promocji, a także autorytetów naukowych czy pracujących w kulturze. Wyjaśnimy najgorętsze słowa ostatniego roku: NFT i Metaverse, wysłuchamy przeglądu case studies inspirujących potknięć. Poruszymy temat subskrypcji i sprzedaży „produktów kulturalnych”, a także sukcesu marketingowego wydarzeń kulturalnych. Skupimy się na podziale treści i komunikacji do zetek, millenialsów i boomersów oraz dowiemy się, gdzie najlepiej lokować nasze budżety na promocję. Podejdziemy także do tematu employer brandingu w kulturze i budowaniu stałej relacji z odbiorcami naszych wydarzeń. Konferencja Marketing w Kulturze to także wystąpienia na temat: storytellingu, dostępności instytucji kultury, spójnej komunikacji marki, pozyskiwaniu środków zagranicznych, case studies wydarzeń pandemicznych oraz refleksja nad zmianami jakie przyniosła pandemia w zachowaniu odbiorców kultury. 

Wydarzeniu towarzyszą też dwa całodniowe warsztaty, które odbędą się 11 kwietnia. O tworzeniu podcastów i treści audio dla kultury poprowadzi Agnieszka Obszańska, z przygotowywania edycji i promocji materiałów wideo Marcin Andrzejewski. Na warsztaty obowiązują dodatkowe zapisy. 

Konferencja Marketing w Kulturze organizowana jest 12-13 kwietnia przez Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku. Odbędzie się w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim, który jest partnerem wydarzenia. W programie dodatkowym przewidziano: zwiedzanie teatru, spacer po terenach dawnej Stoczni Gdańskiej i zajęcia twórcze. Organizatorzy przewidują także dostęp do wydarzenia w formie online.

Bilety:

  • Udział w konferencji Marketing w Kulturze, 12-13 kwietnia – wersja na żywo – 350 zł brutto.
  • Udział w konferencji Marketing w Kulturze, 12-13 kwietnia – wersja online – 200 zł brutto.
  • Udział w wybranym warsztacie (audio lub wideo) 11 kwietnia (na żywo, w Gdańsku), 250 zł brutto. 

Informacje: marketingwkulturze.ikm.gda.pl, marketingwkulturze@ikm.gda.pl

Grupa na Facebooku: Marketing w Kulturze