Już po raz drugi Instytut Kultury Miejskiej we współpracy ze stowarzyszeniem CUMY i Hackerspace Trójmiasto zapraszają na Animaton, czyli 24-godzinny maraton tworzenia, integrujący artystów audiowizualnych. W tym roku tematem przewodnim jest połączenie animacji i muzyki, a formuła wydarzenia została poszerzona o warsztaty. Od 21 do 23 kwietnia, pod okiem fachowców uczestnicy będą zgłębiali tajniki tajemniczo brzmiących: mappingu, VJ-ingu czy sztuki generatywnej. 

Animaton to projekt pokazujący potencjał, jaki drzemie w połączeniu sztuki i technologii. Stawia na współpracę artystów, dając im przestrzeń do wolnego tworzenia, wzajemnej inspiracji, a także do nauki. Podczas wydarzenia, poza maratonem będzie można wziąć udział w kilku tematycznych warsztatach poświęconych różnym typom animacji. Uczestnicy będą tworzyć i remiksować pod okiem fachowców, którzy zapraszają na zajęcia z mappingu, VJ-ingu, sztuki generatywnej czy animacji typografii. Każde z nich to porcja praktycznej wiedzy o narzędziach i technologiach, a także potężna dawka inspiracji, którą będzie można wykorzystać podczas twórczego, 24-godzinnego maratonu animacji.

– Animaton II to kontynuacja tematu remiksowania kultury, którym zajmujemy się w Medialabie. Zaczęliśmy kilka lat temu od pracy ze zbiorami PAN Biblioteki Gdańskiej: przygotowania biblioteki gifów i prowadzenia projektu PANkreator dotyczącego twórczego korzystania ze zbiorów cyfrowych kultury. Pierwsza edycja Animatonu w 2021 roku ściśle dotyczyła właśnie kreatywnego reUSE domeny publicznej – mówi Karina Rojek z Instytutu Kultury Miejskiej. W tym roku tematem przewodnim jest połączenie animacji i muzyki. Chciałabym, aby temat każdej kolejnej edycji był inny, natomiast stałym motywem będzie połączenie sztuki animacji, technologii i mediów – dodaje Karina Rojek. 

Założeniem organizatorów jest, by Animaton był nie tylko okazją do integracji środowiska twórców, ale i wsparciem dla osób początkujących w tej branży, dlatego w tym roku zapraszają także na dwa dni warsztatów. Tegoroczna, druga edycja wydarzenia potrwa łącznie aż trzy dni. Uczestnicy wspólnie będą tworzyć animacje do utworów gdyńskiego Undadasea oraz zespołów Klawo i Searching for Management. Na miejscu będą obecni wykonawcy muzyki, będzie można także skorzystać z porad i konsultacji mentorów, a przede wszystkim – inspirować i wspierać się nawzajem, uzupełniając się wiedzą i umiejętnościami. 

Najlepsze prace zostaną nagrodzone voucherami do sklepu ze sprzętem elektronicznym o wartości 1500, 1000 i 500 zł odpowiednio za pierwsze, drugie i trzecie miejsce. Wszystkie realizacje zostaną pokazane w sobotę podczas wielkiego finału w namiocie sferycznym na Doku Cesarskim. Rozdanie nagród poprzedzi koncert poznańskiego zespołu Searching for Management. Bilety na koncert w cenie 20 zł dostępne będą także dla osób, które nie brały udziału w Animatonie. 

Program wydarzenia: 

  • 21.04 (czwartek), budynek Dyrekcji Stoczni Cesarskiej 

10:00-13:00     Animacja + typografia, prowadzenie: Agnieszka Kotowska 

13:30-16:30     Videoklipy, prowadzenie: Bartek Kosak 

17:00-20:00     Sztuka Generatywna, prowadzenie: Jacek Nowak 

  • 22.04 (piątek), budynek Dyrekcji Stoczni Cesarskiej 

10:00-13:00     Mapping 3D i VJ, prowadzenie: Radek Deruba 

13:30-16:30     Animowanie grafik, ożywianie obrazów, prow.: Gary Garnowski 

18:00-17:59     24-godzinny maraton tworzenia animacji 

  • 23.04 (sobota), budynek Dyrekcji Stoczni Cesarskiej 

11:00-14:00     Montaż i postprodukcja, prowadzenie: Elżbieta Manuiło-Lesicka (Manilov Studio) 

20:00, miejsce: namiot sferyczny Na Doku (teren stoczni) 

Wielki Finał: pokaz efektów Animatonu II + koncert Searching For Management (https://www.facebook.com/searchingformanagement)  

Zapisy na Animaton: https://app.evenea.pl/event/animatoniimaraton  

Bilety na koncert: https://app.evenea.pl/event/animatonkoncert/  

Strona www: http://pracownia.medialabgdansk.pl/animaton-ii-21-23-04-2022

Grafiki z programem oraz prowadzącymi warsztaty do pobrania tu: https://wetransfer.com/downloads/6784b8bdae95587f69acf13e9791b69d20220406073824/ffcc0a89822830fd61208890a90fd62c20220406073847/132fc6 

Wydarzenie jest realizowane z dofinansowaniem ze środków UE z programu Erasmus+, projekt Bridging Digital.