Octopus Industry to spotkania, warsztaty i panele dyskusyjne przeznaczone dla przedstawicieli i przedstawicielek branży filmowej. Gdański Fundusz Filmowy, które operatorem jest Instytut Kultury Miejskiej, jest partnerem gdańskiego Octopus Film Festival. Wśród wydarzeń dla twórców, producentów, profesjonalistów branży filmowej oraz studentów szkół filmowych zaplanowano warsztaty charakteryzacji, pitchingi oraz serię case studies opisujących jak nakręcić różne rodzaje filmów gatunkowych. Wstęp na spotkania z cyklu „Jak nakręcić” jest wolny.  

– W czasie tegorocznej edycji Octopus Industry przyjrzymy się historiom sukcesu trzech filmów gatunkowych – postapokaliptycznego SF (W nich cała nadzieja), horroru (Skinamarink) i kostiumowego kryminału retro (Szósty sekret). Wszystkie one imponują wartościami produkcyjnymi, stroną wizualną, dbałością o detal i realizacyjnymi pomysłami. Wszystkie zostały zrealizowane mimo ograniczeń budżetowych, których finalnie nie widać na ekranie. Wszystkie wydają się potencjalnymi drogowskazami, jak tworzyć gatunkowe filmy w latach 20. XXI wieku. Co więcej, dwa z nich to reprezentanci gatunków stereotypowo kojarzonych z poglądem, że nie da się ich kręcić za niewielkie pieniądze – mówi Marcin Adamczak, kurator sekcji industry na Octopus Film Festival.  

W swoich wykładach twórcy skoncentrują się przede wszystkim na rozwiązaniach, które doprowadziły do spektakularnych rezultatów przy umiarkowanych budżetach i dużych perspektywach zwrotu z rynku. Skinamarink kosztowało 15 tysięcy dolarów, a w dystrybucji kinowej w samych Stanach Zjednoczonych przyniosło ponad 2 miliony dolarów. Nie da się ukryć, zysk trochę lepszy niż na lokacie. Jak realizować tego rodzaju filmy? Dowiecie się z tegorocznych wykładów na Octopus Industry, których partnerem jest Gdański Fundusz Filmowy.  

Sekcja industry to także intensywne, trzydniowe warsztaty charakteryzacji filmowej z Katarzyną Foltyńską – charakteryzatorką z blisko czterdziestoletnim stażem, która pracowała przy takich filmach jak „Kingsajz”, „Kariera Nikosia Dyzmy” czy „Apokawixa”. Warsztaty przeznaczone są dla osób, które chcą dowiedzieć się jak przekonująco stworzyć imitacje ran kłutych czy postrzałowych albo przygotować makijaż żywego trupa. Zgłoszenia przyjmowane są pod adresem agata.myga@octopusfilmfestival.com. Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. Koszt uczestnictwa w warsztatach: 400 zł Warsztaty odbędą się w terminie 9-11 sierpnia. Miejscem warsztatów będzie studio Luks Sfera.  

W ramach sekcji odbędzie się jedno zamknięte wydarzenie – prezentacje projektów filmów, które zgłosiły się i przeszły do kolejnego etapu 2. edycji konkursu na koprodukcję filmową Gdańskiego Funduszu Filmowego. Pitchingi będą prowadzone przez producentów/producentki i reżyserów/reżyserki danego projektu i są znakomitą okazją do wypromowania swojego pomysłu na film. Oceny dokonają ekspertki ekonomiczne oraz Rada programowa GFF.  

Program otwartych wykładów sekcji Octopus Industry  

9 sierpnia, środa, godz. 18.00, miejsce: Luks Sfera 

Wykład: Jak nakręcić postapokaliptyczne SF? Case study filmu W nich cała nadzieja. Prowadzenie: Piotr Biedroń (reżyser), Beata Pisula (producentka). 

10 sierpnia, czwartek, godz. 18.00, miejsce: Luks Sfera 

Wykład online: Jak nakręcić przerażający horror w jednym domu? Case study filmu Skinamarink. Prowadzenie: Kyle Edward Ball (reżyser).  

11 sierpnia, piątek, godz. 18.00, miejsce: Luks Sfera 

Wykład: Jak nakręcić kostiumowy kryminał? Case study filmu Szósty secret. Prowadzenie: Mart Sander (reżyser, scenarzysta i producent).