W dniach 3–5 listopada odbędą się spotkania o produkcji w branży kulturalno-artystycznej, których celem jest profesjonalne wsparcia i wspólne wypracowanie narzędzi w zakresie rozwoju zawodowego grupy producenckiej w sektorze kreatywnym. Spotkania Producentek i Producentów są częścią programu Przestrzenie Sztuki Gdańsk.

Instytut Kultury Miejskiej wraz z Fundacją Performat zapraszają na spotkania o produkcji w branży kulturalno-artystycznej. Do udziału w warsztatach zachęcamy osoby na co dzień produkujące i organizujące wydarzenia w instytucjach lub niezależnie współpracujące z artystkami i artystami. 

Wstęp bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona. 

Zgłoszenia przez Google Forms do udziału w warsztatach do 29 października[kliknij tutaj].
Potwierdzenie udziału zostanie wysłane do 30 października

Wszystkie warsztaty odbywają się stacjonarnie w Gdańsku, w nowej siedzibie Instytutu Kultury Miejskiej – Kunszcie Wodnym (ul. Targ Rakowy 11).

Wydarzenie na Facebooku – [kliknij tutaj]
Kontakt: przestrzeniesztuki@ikm.gda.pl 

Produkcja kreatywna programu: Karolina Wycisk, Ula Zerek

Plan spotkań:

3.11, piątek 
moderatorka: Alicja Jelińska 

11:00–12:30 – wykład i sesja Q&A:
Kuba Szreder: Wykład performatywny “ABC Projektariatu” oraz otwarte forum producentek i producentów sztuki o blaskach i cieniach projektowego życia

12:30–13:00 –  przerwa kawowa 

13:00–15:00 – blok warsztatowy:
Bartosz Antoniewicz, Paweł Gałkowski: “Kultura finansowana ze środków publicznych. Projekty i obiegi instytucjonalne”

15:00–16:00 – przerwa obiadowa 

16:00–18:00 – blok warsztatowy (warsztaty do wyboru):

Alicja Berejowska: “Zrównoważone aspekty produkcji w sztukach performatywnych” 

Justyna Czarnota: “Producentko, ile jest w Tobie artystki?”

18:00–20:00 – Plenum Osób Opiekujących Się – performatywne czytanie dramatu Maliny Barcikowskiej pt. “Ona, ona” z udziałem performerki Katarzyny Kani  

20:00 – Trzeźwie rejwy – bezpieczna impreza taneczna dla wszystkich
Opieka: Krystyna Lama Szydłowska, DJ: DiV4

4.11, sobota

9:30–10:00 – poranna kawa 

10:00-11:00 – speedfriending 

11:00–13:00 – blok warsztatowy (warsztaty do wyboru):

Agnieszka Skowrońska: “Dlaczego musimy zaspakajać 66 potrzeb?”

Agata Wittchen-Barełkowska: “Znajdź swoje miejsce – warsztaty dla producentek i producentów” 

13:15–14:00 – przerwa obiadowa 

14:00–16:00 – blok warsztatowy (warsztaty do wyboru):

Natalia Gorzelańczyk: “DanceThinking, czyli projektowe myślenie o tańcu w kontekście marketingu” 

Aleksandra Machnik: “Marka osobista – producent/producentka” 

16:00–16:30 – przerwa kawowa

16:30–18:00 – spotkanie z Aleksandrą Boćkowską wokół książki “To wszystko nie robi się samo. Rozmowy na zapleczu kultury” (Wydawnictwo Czarne, 2023)

18:00 – MusicJam 2023
Więcej informacji: [kliknij tutaj]
Bilety: [kliknij tutaj]

5.11, niedziela

9:30–10:00 – rozgrzewka z Ulą Zerek

10:00–12:00 – blok warsztatowy (warsztaty do wyboru):

Olga Drygas: “Showcase – jak, po co i dla kogo” 

Aleksandra Kminikowska: “​​Produkcja kreatywna. Jak być partnerem i współtwórcą przedsięwzięcia artystycznego?”  

12:00–13:30 – wrap up 

17:00–20:00 – warsztaty wytchnieniowe:
Wera Morawiec, Katarzyna Kania: “Poczywanie – towarzyszenie w odpoczynku” 
Bilety: [kliknij tutaj]

Więcej o poszczególnych warsztatach:

3.11, piątek, 11:00–12:30: 

Kuba Szreder: Wykład performatywny “ABC Projektariatu” oraz otwarte forum producentek i producentów sztuki o blaskach i cieniach projektowego życia

W swoim aleatorycznym wykładzie Kuba Szreder opowie o wzlotach i upadkach artystycznego projektariatu, czyli ludziach, którzy realizują projekty, by zarobić na życie. Te osoby freelancerskie działają w obiegach artystycznych, w których entuzjazm i wykluczenie, mobilność i prekarność, przedsiębiorczość i lęk to dwie strony tego samego medalu. Skaczą od projektu do projektu, czasem ledwo wiążąc koniec z końcem. Robią to, co lubią, przynajmniej do momentu, aż nie muszą napisać kolejnej aplikacji, złożyć jeszcze jednego raportu albo zapłacić rachunku.

Szreder opowie o blaskach i cieniach tej nieprzewidywalnej egzystencji za pomocą losowo wybranych fragmentów ze swojej niedawno opublikowanej książki „The ABC of the Projectariat”, w której omawia walkę i trudną sytuację artystycznego projektariatu w sześćdziesięciu siedmiu alfabetycznie uporządkowanych wpisach.

Po wystąpieniu odbędzie się dyskusja dedykowana praktycznym sposobom radzenia sobie z napięciami projektowego życia i pracy, które producentki i producenci kultury wdrażają na co dzień. Porozmawiamy o artystycznej samoorganizacji, związkach zawodowych pracowników i pracowniczek sztuki, etyce troski, współzależności i innych formach wzajemnego wsparcia.

3.11, piątek, 13:00–15:00: 

Bartosz Antoniewicz, Paweł Gałkowski: “Kultura finansowana ze środków publicznych. Projekty i obiegi instytucjonalne” 

Jako producentki i producenci czy reprezentantki i reprezentanci NGO, realizując wydarzenia i projekty kulturalne często poszukujemy lokalnego finansowania ze środków instytucji samorządowych. Jako osoby producenckie pozostajemy w tym procesie w pewnej relacji z grantodawcą. Jego rola nie tylko polega tu na „regrantingu”, ale również na kontroli wydatkowania środków. Dlatego podczas warsztatów prowadzący skoncentrują się nie tyle na wyposażeniu uczestniczek i uczestników w praktyczne umiejętności dotyczące przygotowania ofert i ich realizacji, co przede wszystkim przybliżą sposób funkcjonowania systemu instytucjonalnego odpowiedzialnego za redystrybucję środków samorządowych przeznaczonych na kulturę. Zderzą się przy tym dwie optyki – „producencka” i „urzędowa”, wynikające z odmiennych doświadczeń zawodowych prowadzących.

Dla kogo? Zapraszamy osoby studiujące, profesjonalistki i profesjonalistów, osoby zatrudnione w jednostkach samorządu terytorialnego.

Bartosz Antoniewicz – główny specjalista ds. współpracy z NGO w Wydziale Kultury Urzędu Miasta Poznania.

dr Paweł Gałkowski – prezes zarządu Art Fraction Foundation oraz specjalista Centrum Wsparcia Projektów UAM.

3.11, piątek, 16:00–18:00 (warsztaty do wyboru): 

Alicja Berejowska: “Zrównoważone aspekty produkcji w sztukach performatywnych” 

Warsztat składać się będzie z trzech części. Pierwsza poświęcona będzie prezentacji doświadczeń, teorii i praktyk z obszaru zrównoważonej produkcji sztuk performartywnych na przykładach z kraju i współprac międzynarodowych. Prowadząca poda przykłady pionierskich organizacji, instytucji, osób artystycznych oraz przywoła badania dot. działań/projektów czy grup skupionych wokół m.in. zielonej transformacji, ekologii produkcji, digital sustainability czy zrównoważonej wymiany artystycznej.

W kolejnej części warsztatu w grupach osoby uczestniczące wypracują słownik pojęć wokół ZRÓWNOWAŻENIA i PRODUKCJI oraz zaprojektują mapę 5 obszarów/wymiarów ZRÓWNOWAŻENIA: ekologicznego, ekonomicznego, artystycznego, społecznego i etycznego.

Na zakończenie, w części „otwartego studio”, podsumujemy efekty prac w grupach i przedyskutujemy dodatkowe zagadnienia ciekawiące osoby uczestniczące w warsztacie.

Dla kogo? Zapraszamy osoby studiujące/stażujące+, osoby zajmujące się produkcją, organizacją, zarządzaniem, koordynowaniem projektów lub produkcji czy osób artystycznych w instytucjach/organizacjach czy pracujących niezależnie.  

Alicja Berejowska – menedżerka kultury, producentka kreatywna, agentka działająca na polu teatru, nowej choreografii i performansu, specjalistka PR i komunikacji. Inicjatorka Perform for Change – kolektywnej agencji działającej na rzecz zrównoważonego rozwoju, różnorodności, równości w sztukach performatywnych, tworzącej z uważnością na ekologię. W pracy zawodowej zorientowana na współpracę transgraniczną, zrównoważoną wymianę artystyczną oraz wspieranie choreografek produkcyjnie i menedżersko. W latach 2018–2022 koordynatorka Polskiej Sieci Tańca, 2015–2019 producentka i koordynatorka międzynarodowego festiwalu tańca współczesnego Warsaw Dance Days. Absolwentka kulturoznawstwa ze specjalnością teatr i performans, dziennikarstwa i komunikacji społecznej (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza) oraz kursu kuratorskiego i komunikacji w tańcu i sztukach performatywnych (Berliński Uniwersytet Sztuk Pięknych). Współinicjatorka oddolnej grupy producentów_ek i menedżerek_ów sztuk performatywnych w Polsce oraz sojuszniczka niemieckiej zdecentralizowanej sieci produktionsbande.

3.11, piątek, 16:00–18:00 (warsztaty do wyboru):

Justyna Czarnota: “Producentko, ile jest w Tobie artystki?”

Trudno pracować z artystami/tkami, nie będąc artystką. (Ale przecież ja to produkuję!)
Trudno zrozumieć potrzeby artysty/tki, kiedy nie ma się artystycznej duszy. (Ale co jeśli moja potrzeba ekspresji i wrażliwość przesłoni działania osoby, z którą pracuję?)
Trudno zamknąć ego w excelowskiej tabelce. (Ale tak kocham, kiedy liczby się zgadzają!)

Justyna Czarnota wierzy, że w każdej osobie jest artystyczny potencjał, który pragnie się zrealizować. Kiedy w pracy producenckiej pozostajemy blisko siebie, potrafimy dzielić się swoimi pomysłami, przemyśleniami, wyrażać swoje emocje, nasza praca pozostaje dobra i lekka, a związek z efektem działania jest bardzo bliski. Czy to podejście jest uniwersalną odpowiedzią na problemy pracy przy produkcji wydarzeń artystycznych, czy to tylko osobiste doświadczenie prowadzącej? Podczas warsztatu wspólnie przyjrzymy się, w czym i jak widzimy twórczą część swojej pracy.

Dla kogo? Zapraszamy osoby artystyczne, kuratorskie i producenckie, zarządzające instytucjami, festiwalami, projektami itp. 

Justyna Czarnota – pedagożka teatru, trenerka, kuratorka, managerka kultury, z doświadczeniem produkcyjnym i tourmenagerskim. Jako freelancerka prowadzi warsztaty dla różnych instytucji i organizacji w całej Polsce oraz projektuje materiały edukacyjne i rozwojowe. Jej głównym obszarem zainteresowania jest współczesny teatr dla dzieci, młodzieży i rodzin, ciekawią ją szczególnie przedstawienia eksperymentujące z pozycją publiczności i modele działania wzmacniające bliskość między osobami na widowni.

4.11, sobota, 11:00–13:00 (warsztaty do wyboru):

Agnieszka Skowrońska: “Dlaczego musimy zaspakajać 66 potrzeb?”

Podczas warsztatu poznamy 66 potrzeb, które są wspólne wszystkim ludziom i dowiemy się, dlaczego trzeba je zaspokajać. Odnosząc się do założeń Porozumienia bez Przemocy, nauczymy się odróżniać potrzeby od sposobów ich realizacji. Na podstawie wymiany doświadczeń będziemy też poszukiwać różnych sposobów na zaspokojenie swoich potrzeb oraz zastanowimy się, jakie potrzeby zaspokajacie w swojej działalności kulturalnej.

Na zajęciach wykorzystamy autorskie karty potrzeb stworzone przez Agnieszkę Skowrońską – poznamy ćwiczenia, które pomogą rozpoznawać prawdziwe potrzeby (własne lub innych). Warsztat będzie polegał na krótkich prezentacjach oraz ćwiczeniach indywidualnych i grupowych. 

Dla kogo: Zapraszamy osoby, które odczuwają zmęczenie lub borykają się z wypaleniem.

Agnieszka Skowrońska – socjolożka i doktor nauk humanistycznych. Prowadzi Pracownię Innowacji zajmującą się badaniami potrzeb, projektowaniem usług i innowacji społecznych, a także szkoleniami z zakresu badania potrzeb użytkowników i projektowania innowacji. Posiada 15-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze polityki społecznej, prowadzeniu badań oraz ewaluacji. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami publicznymi w projektowaniu usług społecznych, w tym usług edukacyjnych. Jest ekspertką zewnętrzną w projektach z zakresu edukacji osób dorosłych, aktywności obywatelskiej i społecznej oraz innowacji społecznych. Autorka publikacji „Potrzeby to podstawa” oraz kart potrzeb.

Potrzeby to podstawa 

Więcej informacji i bilety – [kliknij tutaj]

4.11, sobota, 11:00–13:00 (warsztaty do wyboru): 

Agata Wittchen-Barełkowska: “Znajdź swoje miejsce – warsztaty dla producentek i producentów”  

Producentki i producenci często mają trudność z określeniem swojego miejsca w artystycznej hierarchii i swobodnym komunikowaniu swojej profesji. Wykonawczo-organizacyjny charakter ich pracy nie sprzyja temu, by stawiać się na pierwszym miejscu, głośno mówić o swoich sukcesach, upominać się o swoje czy jasno wyznaczać granice odpowiedzialności. Podczas zajęć popracujemy nad komunikacją, która pozwoli dookreślić należne nam miejsce. 

W pierwszej części warsztatu popracujemy nad umiejętnością sensownego i efektownego przedstawienia siebie, swojej pracy i roli producentki/producenta w procesie twórczym. W drugiej skoncentrujemy się na omówieniu tego, jak producenci i producentki mogą komunikować swoją pracę w relacjach zawodowych, zajmując się kwestiami, które często widziane są jako problematyczne w środowisku (np. określanie potrzeb, stawianie i umacnianie granic, praca w konflikcie). 

Dla kogo? Zapraszamy producentki i producentów wydarzeń kulturalnych, ze szczególnym uwzględnieniem producentek z obszaru tańca współczesnego.  

dr Agata Wittchen-Barełkowska – trenerka biznesu, twórczyni strategii z obszaru kultury i komunikacji, badaczka. Absolwentka UAM i Johannes Gutenberg-Universität Mainz. Prezeska zarządu NU Foundation wspierającej rozwój kadr kultury w Polsce i właścicielka firmy trenerskiej, która szkoli z zakresu komunikacji, budowania relacji i rozwoju osobistego. Od ponad 15 lat zajmuje się komunikacją, produkcją i promocją kultury. Współpracowała z instytucjami kultury w Polsce i za granicą (m.in. Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy, Teatr Nowy w Poznaniu, Bayerische Staatsoper w Monachium). Przez 5 lat była koordynatorką produkcji programu tańca współczesnego Stary Browar Nowy Taniec w Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk. Współpracowała z UAM w ramach studiów podyplomowych poświęconych rozwojowi publiczności oraz z Wyższą Szkołą Umiejętności Społecznych w Poznaniu (kierunek: Menedżer kultury). Redaktorka magazynu „Connecting Audiences Polska”.

www.nufoundation.pl
www.agatawittchen.com
IG: dr_agata_wittchen_barelkowska 

4.11, sobota, 14:00–16:00 (warsztaty do wyboru): 

Natalia Gorzelańczyk: “DanceThinking, czyli projektowe myślenie o tańcu w kontekście marketingu” 

Warsztaty składać się będą z dwóch części. Pierwsza, bardziej teoretyczna, poświęcona będzie wprowadzeniu – a może przypomnieniu? – czym i po co jest marketing, na czym on polega, jak przeplata się z naszym życiem, kulturą i jak na nas wpływa. Podczas tej części wspólnie przejdziemy przez podstawowe definicje, omówimy zagadnienie segmentacji rynku, tworzenia person, a także przyjrzymy się, dlaczego „dance marketing” może być ciekawym narzędziem promocji marki oraz jak może wpłynąć na postrzeganie tańca. W drugiej części warsztatów pochylimy się nad zagadnieniami praktycznymi: uruchomimy procesy kreatywne, będziemy omawiać, dyskutować i poszukiwać rozwiązań dla konkretnego tematu.

Dla kogo? Zapraszamy osoby zajmujące się produkcją, koordynacją i organizacją, zainteresowane tematem.  

Natalia Gorzelańczyk – producentka kreatywna, koordynatorka, menadżerka, marketingowczyni, specjalistka ds. komunikacji i relacji. Popularyzatorka DANCE MARKETINGU. Pomysłodawczyni i producentka projektu #NIETAŃCZJAKCIZAGRAJĄ (w ramach programu Fundacji Santander: Haki na Cyberataki, realizowany przez Poznański Park Naukowo-Technologiczny). Od 2022 roku gościnnie prowadzi zajęcia z marketingu na UAM w Poznaniu. W latach 2019-2021 roku zajmowała się produkcją i promocją Art Stations Foundation Grażyny Kulczyk. Absolwentka teatrologii na UAM oraz zarządzania (specjalizacja: marketing) na WSB w Poznaniu. Współinicjatorka oddolnej grupy Producentek Performatywnych. 

nietanczjakcizagraja.pl 

4.11, sobota, 14:00–16:00 (warsztaty do wyboru):

Aleksandra Machnik: “Marka osobista – producent/producentka”  

Podczas warsztatu poszukamy odpowiedzi na pytania, które pozwalają stworzyć autentyczną markę osobistą i skorzystamy z narzędzi ułatwiających przejście procesu tworzenia własnego brandu. Stworzymy indywidualny „elevator pitch”, omówimy materiały i kanały autopromocji. 

Chętne osoby zapraszamy do wypełnienia wcześniej bezpłatnego testu dostępnego na: https://high5test.com/cliftonstrengths-free/.

Dla kogo? Zapraszamy wszystkich zainteresowanych.  

Aleksandra Machnik – producentka, reżyserka, empowermentorka. Współtworząc kreatywne projekty, łączy obszerne doświadczenie i dobre praktyki biznesowe z wrażliwością artystki. Reżyserka, producentka filmów i spektakli, managerka artystów polskich i zagranicznych. Producentka i autorka wielu międzynarodowych projektów artystycznych w Polsce oraz USA i Kanadzie. Była managerką Śląskiego Teatru Tańca oraz współproducentką Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuk Tanecznych w Bytomiu. Członkini International Leadership Development Forum. Company Manager w Theatre Junction at the Grand w Kanadzie. Dysponuje kompetencjami oraz certyfikatami z zakresu marketingu i zarządzania m.in. MBA QUEST. Autorka wielu strategii m.in. strategii MATERII w Łodzi.

Materia Łódź 
@materialodz @m7.production

5.11, niedziela, 10:00–12:00 (warsztaty do wyboru):

Olga Drygas: “Showcase – jak, po co i dla kogo”  

Podczas warsztatu przepracujemy takie obszary tematyczne jak: czym jest showcase oraz po co i dla kogo się go robi; na czym polega świadome konstruowanie programu artystycznego; jaka jest rola kuratora i producenta w planowaniu showcase’u; zasady planowania harmonogramu, budżetu; nawiązywanie kontaktów i partnerstw.

Warsztat zakłada zarówno część teoretyczną, jaki i wspólne tworzenie 3-dniowego showcase’u, w tym: koncepcji kuratorskiej, programu i formuły wydarzenia; wyboru spektakli/wydarzeń i tworzenie harmonogramu; budżetowanie (kategorie kosztów); możliwe partnerstwa i pozyskiwanie środków zewnętrznych.

Dla kogo? Zapraszamy osoby zainteresowane współpracą międzynarodową/międzyinstytucjonalną, osoby producenckie, menadżerskie, kreatywne, kuratorskie w każdym wieku.  

Olga Drygas – kuratorka, dramaturżka, managerka projektów międzynarodowych, wykładowczyni. Kuratorka Międzynarodowego Festiwalu Nowa Europa i Generation After Showcase, kierowniczka Działu Współpracy Programowej w Nowym Teatrze. Członkini jury pierwszej edycji międzynarodowego programu grantowego Perform Europe, członkini zarządu i project coach w europejskim programie rezydencyjnym Future Laboratory oraz outside eye rezydencji w ramach CAMPUS w Teatro Municipal do Porto. Jako dramaturżka współpracowała z Gosią Wdowik, Magdą Szpecht, Agnieszką Polską. Wykłada w Laboratorium Nowych Praktyk Teatralnych oraz na kulturoznawstwie (Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS w Warszawie).

linkedin.com/in/olga-drygas/
Nowy Teatr 

Generation After Showcase
performeurope.eu
futurelaboratory.eu

5.11, niedziela, 10:00–12:00 (warsztaty do wyboru):

Aleksandra Kminikowska: “​​Produkcja kreatywna. Jak być partnerem i współtwórcą przedsięwzięcia artystycznego?”  

Warsztat poruszać będzie zagadnienia z obszaru produkcji kreatywnej rozumianej jako twórcze spotkanie artystek i artystów z producentkami i producentami.  

W pierwszej części warsztatu prowadząca zaprezentuje case study, którym będzie projekt „Radykalna Orkiestra Pomorska” (2021), produkcyjnie i kuratorsko zrealizowany przez Aleksandrę Kminikowską. Na jego przykładzie omówione zostaną poszczególne etapy pracy koncepcyjnej i produkcyjnej, np. tworzenie koncepcji, przygotowanie merytoryczne, proces twórczy, organizacja pracy, produkcja wydarzenia oraz materiałów promocyjnych i wizualnych. Drugą część spotkania poświęcimy dyskusji o: twórczym wkładzie producentki i producenta w przedsięwzięcie artystyczne; znaczeniu partnerskiego modelu produkcji w kontekście pracy osób artystycznych i producenckich; ryzyku artystycznym i czynnikach ludzkich; sposobach promowania projektu, który dopiero powstaje. 

Dla kogo?  Zapraszamy osoby posiadające już pewne doświadczenie w realizacji wydarzeń kulturalnych – osoby, które chcą brać udział w procesie twórczym, być parttnerkami i partnerami dla artystek i artystów oraz wymienić się doświadczeniem i dobrymi praktykami w zakresie produkcji kreatywnej.  

Aleksandra Kminikowska – menedżerka kultury i producentka wydarzeń artystycznych. Absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Gdańskim oraz produkcji filmowej na PWSFTviT w Łodzi. Pracuje w Dziale Międzynarodowym Nadbałtyckiego Centrum Kultury w Gdańsku. Posiada wieloletnie doświadczenie w przygotowaniu i realizacji projektów regionalnych i międzynarodowych (zwłaszcza w regionie Morza Bałtyckiego). Od 2008 roku kuratorka i producentka międzynarodowego festiwalu folkowego „Dźwięki Północy”.

„Radykalna Orkiestra Pomorska” 
„Ruch Muzyczny”
36. Festiwal „Dźwięki Północy” (2022) – Radykalna Orkiestra Pomorska 

5.11, niedziela, 17:00–20:00 – warsztaty wytchnieniowe:

Wera Morawiec, Katarzyna Kania: “Poczywanie – towarzyszenie w odpoczynku” 

Uważane za najstarsze zapisane w języku polskim zdanie – „Daj, ać ja pobruszę, a ty poczywaj” – to wezwanie do przejęcia obowiązków od adresowanej osoby, by ta mogła odetchnąć. Wracamy zatem do korzeni, bo w trakcie warsztatu chcemy taką właśnie praktykę zaproponować osobom, które kimś się opiekują (dziećmi, rodzicami, chorymi, starszymi, słabszymi).

Podczas zajęć będziemy towarzyszyć sobie nawzajem w odciążaniu ciała i głowy z zadań związanych z pracą opiekuńczą: natłokiem spraw do załatwienia, znoszeniem czyichś emocji, fizycznym zmęczeniem, brakiem uwagi dla siebie. Każda osoba uczestnicząca w warsztacie będzie zarówno odpoczywać, jak i przejmować „pracę” od towarzyszek i towarzyszy.

Poprzez ruch i prowadzoną narrację o formach wspólnoty przeprowadzimy praktykę bycia: z samym sobą, ze sobą nawzajem, w uważnym i intymnym dystansie. Będziemy budować modele towarzyszenia sobie i innym. Rozruszamy się, poprosimy o analizę tego, co w danym dniu jest każdej i każdemu z nas najbardziej potrzebne, postaramy się to załatwić*, omówimy doświadczenie i pożegnamy się medytacją w ruchu.

Warsztaty będą prowadzone przez Weronikę Morawiec, we współpracy z Katarzyną Kanią.

*obowiązuje zasada – muszą to być potrzeby konkretne, legalne, możliwe do spełnienia w przestrzeni warsztatowej lub najbliższej okolicy, niewymagające nakładów finansowych.

Dla kogo? Zapraszamy osoby opiekujące się, rodziców; wiek: od 18. roku życia.

Więcej informacji i bilety – [kliknij tutaj]

Program Przestrzenie Sztuki jest finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.
Operatorem Przestrzeni Sztuki Taniec w Gdańsku w roku 2023 jest Instytut Kultury Miejskiej

Program Spotkania Producentek i Producentów w Gdańsku jest realizowany we współpracy z Fundacją Performat. Fundacja zajmuje się edukacją taneczną, jej celem jest promocja i rozpowszechnianie tańca jako narzędzia mającego potencjał społecznej zmiany. W swoich działaniach Performat promuje i wspiera osoby artystyczne oraz osoby produkujące działania w obszarze tańca i choreografii, których praca współtworzy ekosystem sztuk performatywnych.