Doroczne, ogólnopolskie spotkanie ekspertów i ekspertek w dziedzinie komunikacji i marketingu kultury – Konferencja Marketing w Kulturze 2024 odbędzie się 26-28 marca w Gdańsku. Instytutu Kultury Miejskiej zaprasza na trzy dni pełne warsztatów, merytorycznych prelekcji, dyskusji i przede wszystkim – spotkania na rozmowach osób z instytucji kultury z całej Polski. W tym roku wydarzenie gości w Europejskim Centrum Solidarności. Trwa rejestracja! Zapraszamy: https://marketingwkulturze.ikm.gda.pl/. Program dostępny na dole strony.

– Układając program Konferencji Marketing w Kulturze z Działem Komunikacji Instytutu Kultury Miejskiej analizujemy aktualne trendy, tematy, które budzą najwięcej dyskusji i jednocześnie są nieodzowne w funkcjonowaniu instytucji kultury. Tym jest na przykład dostępność cyfrowa, która znów pojawi się w programie wydarzenia – mówi Marta Bańka, kierowniczka Działu Komunikacji IKM.  

Konferencja Marketing w Kulturze 2024 – program wydarzenia 

26 marca, godz. 13.00 – 17.00, Europejskie Centrum Solidarności 

Warsztaty. Koszt udziału w warsztacie: 250 zł brutto. Zapisy: https://marketingwkulturze.ikm.gda.pl/. 

  1. Jak pisać treści, które zainteresują media. Prowadzenie: Anna Mizera, KomunikujMY. ECS, czytelnia-archiwum, piętro 2. 
  2. Dostępność cyfrowa instytucji kultury: social media. Prowadzenie: Monika Dubiel. ECS, sala warsztatowa 5, piętro 3. 
  3. AI w tworzeniu contentu dla instytucji kultury. Narzędzia i ich wykorzystywanie. Prowadzenie: Jacek Nowak. ECS, Mediateka, piętro 1. 
  4. Zawód kierownik. Zawód Kierowniczka. Przewodzenie zespołami w kulturze. Prowadzenie: Joanna Grandzicka, TEAL Action Learning Global. ECS, sala warsztatowa 4, piętro 3. 
  5. Jak stworzyć Newsletter, który ludzie czytają i klikają? Get Response Team. ECS, sala 3.19, piętro 3. 

27-28 marca, godz. 9.30 – 16.30, Europejskie Centrum Solidarności 

Konferencja Marketing w Kulturze. Koszt udziału: 400 zł brutto. Zapisy: https://marketingwkulturze.ikm.gda.pl/. 

Tematy, które poruszymy to m.in.: uwalnianie swojej twórczości w budowaniu wizerunku instytucji kultury, projektowanie oferty instytucji kultury w miastach przyszłości, moderacja i zarządzanie kryzysami w social mediach, komunikacja z grupami Z i Alpha, dostępność cyfrowa, budowanie zaangażowanej grupy odbiorców, prawne aspekty korzystania z AI, przegląd świetnych a niskobudżetowych kampanii, wykorzystywanie analityki w tworzeniu treści, LinkedIn w komunikowaniu działań kulturalnych, strategia marketingowa – biznes vs. kultura, czego mogą się od siebie nauczyć?    

Wieczorem 27 marca w siedzibie Instytutu Kultury Miejskiej przy Targu Rakowym 11 odbędzie się wieczór integracyjny z występem impro na temat pracy w kulturze i marketingu. W programie głównie dużo rozmów i śmiechu.  

Dołącz do grupy Marketing w Kulturze: https://www.facebook.com/groups/183173505792203.  

Pytania? marketingwkulturze@ikm.gda.pl.  

Sposób zakupu biletów: po wybraniu swoich biletów należy się zarejestrować (założyć konto), podać dane instytucji, wystawiane są faktury pro-forma z 14 dniowym terminem płatności. W sprawie pytań dot. procesu zakupu biletów odpowiedzi udziela Punkt Informacji Kulturalnej, tel: 664 976 052.  

PROGRAM KONFERENCJI MARKETING W KULTURZE 2024

Gdańsk, Europejskie Centrum Solidarności, ul. Plac Solidarności 1

26 marca 2024  (Dzień warsztatowy)

godz. 13.00 – 17.00. Warsztaty trwają równolegle 

Jak pisać treści, które zainteresują media? Prowadzenie: Anna Mizera-Nowicka, KomunikujMY. ECS, sala warsztatowa 5, piętro 3.

Dostępnności cyfrowa instytucji kultury, social media. Prowadzenie: Monika Dubiel. ECS, czytelnia-archiwum, piętro 2. 

Wykorzystanie AI w tworzeniu contentu. Prowadzenie: Aga Kotowska. ECS, Mediateka, piętro 1. 

Zawód kierownik, zawód kierowniczka. Prowadzenie: Joanna Grandzicka, TEAL Action Global, sala warsztatowa 4, piętro 3. 

Jak stworzyć newsletter, który ludzie czytają i klikają? Sala 3.19, piętro 3. 

27 marca 2024 

godz. 8.30 – 9.30 Rejestracja  

godz. 9.30 – 10.10 Wayfinding. O odkrywaniu ścieżek przyszłości z wykorzystaniem Mapy Trendów 2024. Prowadzenie: Natalia Hatalska.

godz. 10.10 – 10.30 Długo wyczekiwane otwarcie. Case study IKM, Paweł F. Majka, Cięty Język 

godz. 10.30 Mały budżet – świetna kampania. Przegląd case studies. Michał Malinowski, Maciej Goś, Beeffective   

godz. 11.00 – 11.30 Przerwa kawowa 

godz. 11.30 Odkryj i uwolnij potencjał Instytucji, zbuduj na nim unikalny wizerunek, który przyciąga zaangażowaną społeczność, Sylwia Bodnar, Wizerunkowa Akrobatka)

godz. 12.00 Newsletter: 5 wskazówek dla jednoosobowego działu marketingu. Prowadzenie: Irek Klimczak, Open Loyalty

godz. 12.30 Wielki nieobecny – o braku marketingu w marketingu kultury. Moderacja: Aleksandra Tatarczuk, Cliptize. Goście: Fabian Lic (Ancymony),Martyna Łokuciejewska, People PR  

 Godz. 13.30 – 14.30 Przerwa lunchowa 

godz. 14.30 Jak wykorzystywać analitykę do tworzenia treści? Krzysztof Marzec (DevaGroup)

godz. 15.00 LinkedIn. Jak komunikować działań kultury w świecie sukcesów? Adrian Gamoń 

godz. 15.30 Współpraca z mediami od wewnątrz. Alek Hudzik, Mintmagazine.pl

28 marca 2024  

godz. 9.00 Rejestracja  

godz. 9.30 Jak zwiększyć sprzedaż biletów online? Jip van der Heijden, INTK

godz. 10.00 Sztuka w social mediach. Jak zbudować zaangażowaną grupę odbiorców? Maja Michalak, Poza Ramami  

godz. 10.30 Sztuka gaszenia pożarów, czyli o kryzysach w social mediach, Agnieszka Gutowska, Personal PR 

godz. 11.00 – 11.30 Przerwa kawowa 

godz. 11.30 Dostępność bez „picu”. Na co naprawdę zwrócić uwagę w dostępności cyfrowej? Piotr Źrołka(Kinaole)

Godz. 12.15 Projektowanie oferty instytucji kultury z zaangażowaniem odbiorców. Moderacja: Anna Rudnicka, Kultura na czasie. Gościnie: Magdalena Kosiada-Sylburska, EC1 w Łodzi, Joanna Łuba, Centrum Archiwistyki Społecznej, Sylwia Żółkiewska.  

Godz. 13.15 – 14.15 Przerwa lunchowa 

godz. 14.15 AI. Legal czy nielegal? Paula Skrzypecka, Creativa Legal 

godz. 14.45 Social media bez cringe’u. Jak trafić do grupy Z i Alpha? Maciej Wróblewski, Werbrand and Unicorns 

godz. 15.15 Kontekst, kod, kapitał & kultura. Marki instytucji kultury, które mogą więcej,  Bartek Kotowicz, bartekotowicz.pl