16 marca w IKM zobaczymy spektakl „Lista uchybień” – opowieść o wyzwaniach pracy w instytucjach kultury, zabierają głos w toczącej się dyskusji na temat kultury jako środowiska pracy. Wydarzeniu towarzyszą warsztaty przeznaczone dla osób pracujących w kulturze, które odbędą się 15 i 16 marca. Poruszą tematy empatii dla siebie i innych (prowadzenie: Aleksandra Jach), projektowego myślenia o tańcu w kontekście dance marketingu (prowadzenie: Natalia Gorzelańczyk). Koszt udziału: 10 zł, bilety https://bit.ly/IKM_warsztaty 

15 marca, godz. 13.00 – 16.00. Od empatii dla siebie do empatii dla innych. Prowadzenie: Aleksandra Jach. Koszt udziału: 10 zł, https://bit.ly/IKM_warsztaty. 

Warsztat jest poświęcony empatii. Osoby uczestniczące poznają warunki, które są konieczne do tego, żeby przyjmować lub oferować empatię. Zaczniemy od krótkiego wstępu dotyczącego naszego układu nerwowego i naszych możliwości oraz ograniczeń fizjologicznych oraz ewolucyjnych. Poznamy koncepcję stref regulacji (Daniel J. Siegel) i poćwiczymy w jaki sposób możemy odczuwać i nazywać pojawiające się w nas stany emocjonalne. Wykorzystamy do tego różne sposoby oddychania oraz samo-obserwację. Następnie poznamy podstawy Porozumienia bez przemocy, które bazuje na regulacji systemu nerwowego. Celem tego sposobu komunikacji jest nawiązanie kontaktu z drugą osobą w taki sposób, żeby uspokoić układ nerwowy, a przez to zwiększyć szansę na usłyszenie się.    

Aleksandra Jach, facylitatorka, trenerka, coach, kuratorka. Jako trenerka uczy grupy i zespoły efektywnej komunikacji, rozwiązywania konfliktów, grupowego podejmowania decyzji, klarowności w doborze ról oraz odpowiedzialności. Posiada certyfikaty: trenerki kręgów naprawczych i Action Learning, facylitatorki socjokracji. Jako facylitatorka prowadzi procesy krótko- (innowacje, podział ról i odpowiedzialności, szeroko pojęta komunikacja, np. dobry przepływ informacji w organizacji, czy przyjazna i efektywna informacja zwrotna, budowanie kultury odpowiedzialności, etc.) i długoterminowe (strategiczne). Pracuje z organizacjami pozarządowymi i instytucjami publicznymi oraz biznesem. Przez ponad dekadę pracowała jako kuratorka sztuki i bardzo dobrze zna kontekst pracy w polu kultury.  

   

16 marca, godz. 10.00 – 13.00. DanceThinking, czyli projektowe myślenie o tańcu w kontekście marketingu. Prowadzenie: Natalia Gorzelańczyk. Koszt udziału: 10 zł, https://bit.ly/IKM_warsztaty. 

  

Warsztaty składać się będą z dwóch części. Pierwsza, bardziej teoretyczna, poświęcona będzie wprowadzeniu – a może przypomnieniu? – czym i po co jest marketing, na czym on polega, jak przeplata się z naszym życiem, kulturą i jak na nas wpływa. Podczas tej części wspólnie przejdziemy przez podstawowe definicje, omówimy zagadnienie segmentacji rynku, tworzenia person, a także przyjrzymy się, dlaczego „dance marketing” może być ciekawym narzędziem promocji marki oraz jak może wpłynąć na postrzeganie tańca. W drugiej części warsztatów pochylimy się nad zagadnieniami praktycznymi: uruchomimy procesy kreatywne, będziemy omawiać, dyskutować i poszukiwać rozwiązań dla konkretnego tematu.  

  

Natalia Gorzelańczyk, producentka kreatywna, koordynatorka, menadżerka, marketingowczyni, specjalistka ds. komunikacji i relacji. Popularyzatorka DANCE MARKETINGU. Pomysłodawczyni i producentka projektu #NIETAŃCZJAKCIZAGRAJĄ (w ramach programu Fundacji Santander: Haki na Cyberataki, realizowany przez Poznański Park Naukowo-Technologiczny). Od 2022 roku gościnnie prowadzi zajęcia z marketingu na UAM w Poznaniu. W latach 2019-2021 roku zajmowała się produkcją i promocją Art Stations Foundation Grażyny Kulczyk. Absolwentka teatrologii na UAM oraz zarządzania (specjalizacja: marketing) na WSB w Poznaniu. Współinicjatorka oddolnej grupy Producentek Performatywnych, nietanczjakcizagraja.pl.