Instytut Kultury Miejskiej, Długi Targ, Gdańsk, Polska
12 października, godz. 16:30-21:30 | Druk 3D. Jak zacząć?
Udział bezpłatny, obowiązują zapisy: https://app.evenea.pl/event/druk3d-jak-zaczac/
Grupa będzie liczyła maksymalnie 10 osób. Wymagany jest własny laptop oraz myszka.
Druk 3d coraz bardziej wkracza w każdy niemal obszar życia codziennego. Od tworzenia przedmiotów użytkowych przez wyroby medyczne po przemysł kosmiczny. W ramach Otwartego IKM zapraszamy na warsztaty, podczas których Mirosław Pałysiewicz i Jacek Herman wprowadzą w świat modelowania oraz drukowania przedmiotów na drukarce 3d przy użyciu technologii FDM (nakładania kolejnych warstw roztopionego filamentu).
Podczas warsztatów uczetnicy zobaczą, jak można wykorzystać tą metodę w życiu codziennym (np. naprawa sprzętu przez wydrukowanie uszkodzonego elementu) lub jako dziedzinę sztuki (projektowanie figurek czy rzeźb). Podczas zajęć zaprojektujemy oraz wydrukujemy autorską podstawkę pod telefon dostosowaną do potrzeb każdego z uczestników, którą uczestnik warsztatów będzie mógł zabrać ze sobą po zakończonym szkoleniu.
Tematy warsztatów:
Podczas zajęć będzie używane ogólnodostępne oprogramowanie (wymóg jego zainstalowania na własnym laptopie przed warsztatami):
Zostaną też zaprezentowane różne modele drukarek wraz z ich zaletami i wadami:
Za warsztaty zapraszamy osoby, które nie posiadają doświadczenia w modelowaniu oraz drukowaniu 3d.
O prowadzących:
Mirosław Pałysiewicz – do niedawna członek HackerSpace Trójmiasto (www.hs3.pl), gdzie zajmował się budową i utrzymaniem drukarek 3D. Obecnie działa w nieformalnej grupie „Cumy” (https://www.facebook.com/cumy.stocznia), gdzie współtworzy warsztat otwarty na terenie Stoczni Cesarskiej. Realizuje projekty oparte o przedmioty wykonane przy pomocy druku 3D. Chętnie dzieli się wiedzą. Jest fanem nowych technologii oraz gadżetów elektronicznych, które mogą być użyte w życiu codziennym. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu druku 3d oraz narzędzi i procesów w IT. Zawodowo od 14 lat związany z tematyką zapewniania jakości w rożnych obszarach IT.
Jacek Herman – artysta z wykształcenia, generalista z przeszło 13 letnim stażem, ekspert w teksturowaniu złożonych obiektów 3D na potrzeby filmów i gier, twórca niezliczonych assetów, przedmiotów użytkowych i dziwnych, święcących i piszczących gizm.