Nadbałtyckie Centrum Kultury (Sala Mieszczańska, 1 p), ul. Korzenna 33/35

12 grudnia 2016 | 10.00 | Wymagane zapisy

Rozwój publiczności to proces angażujący całą organizację, umieszczający publiczność w sercu jej działań, to stałe myślenie, jak zbudować trwałą relację z widownią. Na bezpłatne warsztaty z metody Audience Development, które odbędą się 12 i 13 grudnia zaprasza Fundacja Impact i Instytut Kultury Miejskiej. Zgłoszenia przyjmowane są do 7 grudnia przez formularz internetowy:  http://bit.ly/2gIHnNZ.

Pozyskiwanie nowych odwiedzających i współdziałających z nami odbiorców to zadanie, które wymaga od nas zarówno umiejętności badacza (czyli: zwykłej, ludzkiej ciekawości drugiego człowieka), kreatywności (czyli ponownie: uciekania od rutyny) oraz konsekwentnego i systemowego działania. Rozwój publiczności to ciągłe jej poznawanie, włączanie do działania, angażowanie w realizowane projekty. Po to, by w naszych instytucjach „był ruch” i frekwencja wyglądała przyzwoicie, ale jeszcze bardziej po to by się stale „bodźcować” i nie nudzić.

Zapraszamy na dwudniowe warsztaty wg. autorskiej formuły Impactu, które pozwolą nam lepiej poznać wybraną grupę publiczności i wypracować narzędzia dotarcia do niej. Będziemy pracować zgodnie ze schematem: poznanie – projektowanie – komunikowanie – mówi Agata Etmanowicz z Fundacji Impact.

Warsztaty odbędą się w specjalnie zaaranżowanych, bezpiecznych, wręcz laboratoryjnych warunkach. Do współpracy zaproszeni są przedstawicieli grupy publiczności, którą najczęściej, roboczo określamy „rodzice”. Dlaczego właśnie ich? Ponieważ dzieci to co raz bardziej wymagający odbiorca. Z myślą o ich edukacji i rozwoju, a także pamiętając, że „czym skorupka za młodu”, chcemy mieć najmłodszych wśród odbiorców swoich działań. Ale w tej grupie decyzje o udziale podejmują rodzice. Uznajemy, że najciekawszym będzie przyjrzenie się tej grupie przez pryzmat ich opiekunów/rodziców.

W trakcie naszego spotkania zadamy sobie trud, aby jak najtrafniej opisać świat dziecka, jako odbiorcy szeroko rozumianej kultury, związanych z tą aktywnością potrzeb, ale jednocześnie nie zapomnimy o dorosłych. Osobach formatujących świat dzieci, współuczestnikach tej edukacji. Sprawdzimy, na ile są oni partnerami, konsumentami lub prosumentami takiego twórczego animowania czasu wolnego dzieci. Nie zapomnimy też o dorosłych, by nie pomijać ich potrzeb! – dodaje Agata Etmanowicz.

Podczas dwudniowego warsztatu uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się, jak programować działania z myślą o odbiorcach i ich potrzebach. Jak przestać zgadywać i strzelać na ślepo, a naszą niewiedzę uzupełnia rozmawiając z ludźmi. Nauczą się zadawania pytań, szukania odpowiedzi, a zgromadzoną wiedzę wykorzystamy do dalszej pracy. Nie ma więc znaczenia czy w instytucji czy organizacji pracuje się z dziećmi i rodzinami, jest to planowane lub nie, ważniejsze jest przećwiczenie na żywo, na prawdziwych i potencjalnych odbiorcach, pewnego schematu, sposobu pracy.

Dni Otwarte Audience Development w Gdańsku, 12 – 13 grudnia 2017

Miejsce: Nadbałtyckie Centrum Kultury (Sala Mieszczańska, 1 p), ul. Korzenna 33/35, 80-001 Gdańsk. Zapisy:http://bit.ly/2gIHnNZ.

Przekonamy się sami, iż segmentacja, profil, persona to nie tylko magiczne zaklęcia którymi posługują się czarnoksiężnicy (i czarnoksiężniczki) ze szkoły audience development, to także bardzo konkretne i pomocne narzędzia do pracy z publicznością – podsumowuje Agata Etmanowicz.

Testowanie nowych formatów pracy i rozprzestrzenianie wiedzy o koncepcji budowania publiczności możliwe jest dzięki współpracy z Instytutem Kultury Miejskiej w Gdańsku oraz wsparciu finansowemu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


PROGRAM WARSZTATÓW: DNI OTWARTE AUDIENCE DEVELOPMENT

Miejsce: Nadbałtyckie Centrum Kultury (Sala Mieszczańska, 1 p), ul. Korzenna 33/35, 80-001 Gdańsk

Poniedziałek | 12.12.16 | godz. 10.00 – 17.00: POZNANIE i PROJEKTOWANIE

10.00 – 13.00 POZNANIE

Każdy będzie miał okazję wejść w rolę badacza: przećwiczymy to jak pytać, żeby zgromadzić potrzebną nam wiedzę. Tak przygotowani, spotkamy się „oko w oko” z grupą publiczności roboczo określoną jako „rodzice”.

#poznanie publiczności #badania publiczności #po co pytać #jak pytać #poznajmy “rodziców” #dziś pytanie #dziś odpowiedź

13.00 – 14.00 PRZERWA OBIADOWA

14.00 – 17.00 PROJEKTOWANIE

Zbierzemy i podsumujemy zgromadzoną w pierwszej części dnia wiedzę, a następnie popracujemy nad nowymi/poprawą istniejących propozycji programowych, tak żeby jak najlepiej odpowiadały na potrzeby konkretnej, wybranej grupy publiczności.

#segmentacja publiczności #profil #persona #grupa docelowa #motywy uczestnictwa #potrzeby #robić rzeczy

Wtorek | 13.12.16 | godz. 10.00 – 14.00 KOMUNIKOWANIE

Jako, że ważne jest nie tylko to co robimy, ale jak o tym opowiadamy, drugi dzień to praca nad planem, narzędziami i językiem komunikacji. Ponownie spotkamy się z „rodzicami”, którym zaprezentujemy to, co udało nam się warsztatowo wypracować i poprosimy o ich opinię.

#plan komunikacji #co mówić #jak mówić #którędy dotrzeć #działa?

ZGŁOSZENIA

Zainteresowanych zapraszamy do zapisów za pomocą formularza rejestracyjnego dostępnego pod adresem https://goo.gl/forms/Nqpvu4rXvuc6Cbq42

Liczba miejsc ograniczona. Na zgłoszenia czekamy do 7 grudnia 2016.

Udział w warsztatach jest bezpłatny.