Od zagadnień poświęconych budowaniu wizerunku organizacji i promocji jej działań w internecie rozpocznie się kolejny cykl szkoleń Active Citizens, które organizuje Instytut Kultury Miejskiej we współpracy z British Council. Przeznaczone dla osób aktywnie działających w pomorskich organizacjach pozarządowych i instytucjach warsztaty odbędą się 30.09 i 1.10 (Wizerunek organizacji pozarządowej w mediach, oczach partnerów, sponsorów oraz członków i członkiń) oraz 14.10 i 15.10 (Promocja i komunikacja organizacji w internecie). Szkolenia są bezpłatne, zgłoszenia trwają do 24 września.

Zachęcam do zgłaszania się na obydwa warsztaty i potraktowania ich, jako całościowe szkolenie. Tematyka poruszana podczas szkoleń uzupełnia się i warto zdecydować się na oba moduły – poleca Anna Urbańczyk z Instytutu Kultury Miejskiej.

Wizerunek organizacji pozarządowej w mediach, oczach partnerów i sponsorów oraz członków i członkiń.

Data:30.09, godz. 10.00 – 17.00 i 1.10, godz. 10.00 – 15.00 (sobota-niedziela). Formularz zgłoszeniowy.

Warsztaty przeznaczone są dla osób, które dopiero rozpoczynają kreowanie wizerunku swojej organizacji, jak i tych, które działają już na tym polu, chcą usystematyzować wiedzę, poznać przydatne narzędzia i na praktycznych przykładach dowiedzieć się, jak można jeszcze lepiej komunikować działalność organizacji. Uczestnicy i uczestniczki wcielą się w rolę zespołu PR organizacji, które przez dwa dni będą pracować na case studies wybranych NGO/instytucji kultury/organizatorów imprez. Podczas szkolenia przejdą przez proces: przygotowywanie informacji o swoich działaniach, prezentacji ich przed publicznością, przygotowania wypowiedzi, przygotowania materiałów do mediów, przygotowywania opisów do materiałów promocyjnych, nawiązywania i utrzymywania relacji z mediami, działań w sytuacji kryzysowej.

Osoba prowadząca: Marta Bednarska – w Instytucie Kultury Miejskiej zajmuje się kontaktami z przedstawicielami mediów i komunikacją działań instytucji. Współorganizatorka konferencji „Marketing w kulturze. Komunikacja – trendy – praktyka” (2016, 2017). Absolwentka psychologii organizacji, zarządzania i marketingu na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończyła studia podyplomowe „Content marketing, storytelling i webwriting” w Wyższej Szkole Bankowej. Pracowała jako Junior Account Manager w studiu brandingowym ENGRAM, gdzie pisała też teksty do bloga: brandingowy.pl (2012). Miłośniczka gdańskiej literatury, historii i legend. Instruktorka Związku Harcerstwa Polskiego, jest rzecznikiem prasowym Chorągwi Gdańskiej ZHP i kierowała komunikacją Projektu Światowe Jamboree Skautowe 2023.

Promocja i komunikacja organizacji w internecie

Data: 14.10, godz. 10.00 – 17.00 i 15.10, godz. 10.00 – 15.00 (sobota-niedziela). Formularz zgłoszeniowy.

Uczestniczki i uczestnicy szkolenia otrzymają praktyczne narzędzia i wiedzę do stworzenia skutecznej komunikacji i promocji swojej organizacji w internecie. Dowiedzą się jak tworzyć strategię komunikacji internetowej organizacji, jak ma wyglądać strona internetowa organizacji, jak promować się w mediach społecznościowych, jak planować działania promocyjne w czasie, jak stworzyć newsletter i listę mailingową. Podczas dwóch dni otrzymają praktyczna wiedzę i informację zwrotną na temat komunikacji internetowej prowadzonej przez reprezentowaną przez siebie organizację (przekazaną indywidualnie).

Prosimy przynieść ze sobą komputer przenośny (preferowany). Jeśli nie posiadają Państwo potrzebnego sprzętu prosimy o taką informację w formularzu zgłoszeniowym.

Monika Serafin – absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zajmuje się w Instytucie Kultury Miejskiej komunikacją internetową (kanały społecznościowe, strona www i strony projektów). Współorganizatorka konferencji „Marketing w kulturze. Komunikacja – trendy – praktyka”, edycje 2016 i 2017. Koordynowała działania związane z marketingiem internetowym i promocją w agencji interaktywnej. Pracowała nad koncepcją marketingową, a także wyglądem oraz funkcjonalnością aplikacji mobilnych i stron internetowych dla marek ogólnopolskich. W swojej karierze administrowała ponad 100 tysięczną społecznością tworząc przy tym strategię komunikacji, a także grafiki i treści promocyjne. Publikowała na łamach Bankier.pl, a także Marketer+ m.in. o efektywnej komunikacji w social mediach i content marketingu. Fanka nowych technologii i narzędzi pomagających w skutecznej promocji. Prywatnie – zawsze uśmiechnięta miłośniczka street artu i Gdańska. Lokalna Przewodniczka po kolekcji malarstwa monumentalnego na Zaspie.

Zapisy: Formularz należy odesłać do 24.09.2017 r. na adresanna.urbanczyk@ikm.gda.pl lub w formie papierowej dostarczyć pod adres: Anna Urbańczyk, Instytut Kultury Miejskiej, ul. Długi Targ 39/40, 80-830 Gdańsk. Numer faxu: 58 760 72 15. Ilość miejsc jest ograniczona do 18 osób (warsztat Wizerunek organizacji) i 20 osób (warsztat Promocja w internecie). Potwierdzenie udziału w warsztatach oraz ostateczną ich datę osoby zakwalifikowane otrzymają do dnia 26.09.2017. W czasie warsztatów przewidziane są przerwy kawowe i wegański obiad – w sobotę.

Akademia Active Citizens to projekt wzmacniający kompetencje zarządzania organizacjami i zmianą społeczną w różnorodnym świecie, realizowany przez Instytut Kultury Miejskiej i British Council.

Akademia powstała w odpowiedzi na potrzeby edukacyjne pomorskich organizacji pozarządowych zgłaszane w czasie projektu Active Citizens. Dlatego pierwszeństwo w rekrutacji będą mieć absolwenci i absolwentki pomorskich edycji programu Active Citizens Aktywna Społeczność.

Szkolenia bez wychodzenia z domu? To możliwe! Zapraszamy do skorzystania z kursów online przygotowanych przez IKM: www.szkolenia.ikm.gda.pl.

Powiązane projekty

Instytut Kultury Miejskiej 2016