Niemal 400 osób z całej Polski przyjdzie do Gdańska na II edycję Konferencji Marketing w Kulturze. Komunikacja-trendy-praktyka. Organizowane przez Instytut Kultury Miejskiej wydarzenie odbędzie się 20 i 21 kwietnia w Europejskim Centrum Solidarności. Prelegenci i prelegentki z Polski i ze Szwecji opowiedzą o sposobach dotarcia do młodych odbiorców, content marketingu w kulturze, patronatach medialnych i działaniach, jakie mogą podjąć instytucje i organizacje by polepszyć kontakt ze swoimi uczestnikami. Streaming z wydarzenia będzie dostępny na: www.marketingwkulturze.ikm.gda.pl.

Konferencję otworzy panel, w którym wezmą udział reprezentanci z Biblioteki Lava mieszczącej się w Kulturhuset w Sztokholmie – Estella Burga i Thomas Wood Näslund oraz Rachel Weiner z Instytutu Szwedzkiego. Lava to połączenie biblioteki i warsztatu. Jest miejscem otwartym na twórczość młodych ludzi, z programem dedykowanym 14-25 latkom. Instytucja organizuje wystawy, rozmowy autorskie, koncerty, ale jest też otwarta na pomysły uczestników. Podczas konferencji opowiedzą w jaki sposób tworzyli swoją strategię komunikacji do młodzieży, od czego zaczęli, co się sprawdziło, a z czego zrezygnowali w toku działań.

Co się dzieje, kiedy Państwo przekazuje swoje konto na Twitterze mieszkańcom? Rachel Weiner, projekt menedżer w Instytucie Szwedzkim, opowie uczestnikom i uczestniczkom konferencji o projekcie „Kuratorzy Szwecji”, czasem nazywanym też „najbardziej demokratycznym kontem na Twitterze”.

Konferencja łączy inspirujące prelekcje i rozmowy z praktycznym podejściem do warsztatu pracy osób zajmujących się PR i marketingiem kultury. Każdego dnia, po części dyskusyjnej odbywa się sześć równoległych spotkań szkoleniowych z ekspertami.

– Warsztaty mogą zainspirować do dalszych działań i doskonalenia w szybko zmieniającym się środowisku pracy w promocji i PR. Mamy nadzieję, że uczestnicy i uczestnicy znajdą warsztaty dla siebie – opowiada Monika Serafin z Instytutu Kultury Miejskiej i dodaje – Program znów jest intensywny, jednak zadbaliśmy o to, żeby uczestnicy i uczestniczki konferencji złapali chwile na oddech, sieciowanie przy kawie i afterparty z Gdańską Szkołą Disco.

Prelegenci i prowadzący warsztaty: Estella Burga i Thomas Wood Näslund (Lava Bibliotek & Verkstad, Sztokholm), Rachel Weiner (Instytut Szwedzki), Aleksandra Janus (Centrum Cyfrowe), Barbara Stawarz (barbarastawarz.pl), Marcin Wilkowski (wilkowski.org), Łukasz Maźnica (ekultura.org), Daniel Aduszkiewicz i Magdalena Olszewska (UXPin.com), Szymon Koryciński (Mateusz Transporteusz), Izabela Franckiewicz – Olczak (Biuro Badań Społecznych Question Mark), Natalia Brylowska (Obserwatorium Kultury, IKM), Marcel Andino-Velez (Muzeum Sztuki Nowoczesnej), Józefina Bartyzel (Teatr Polonia, Och! Teatr), Mariusz Wróbel (Prokultura, Filharmonia w Gorzowie), Natalia Hatalska (Infuture hatalska foresight institute), Anna Kukla-Gryz (Uniwersytet Warszawski), Aleksandra Czapla-Oslislo (Teatr Śląski), Kamila Janaszkiewicz (Narodowe Forum Muzyki), dr hab. Mirosław Filiciak (Uniwersytet SWPS), Anna Rzeźnik (Królicza Nora, CPC Brand Consultants), Bartłomiej Brach (Królicza Nora, Uniwersytet SWPS, UW), Anna Maria Szutowicz (Y&Lovers), Marta Szadowiak (Projekt PR), Katarzyna Toczko (CSW Znaki Czasu w Toruniu), Dominik Pokornowski (haipaa.com), Artur Maciorowski (Magazyn Online Marketing Polska), Jacek Kłosiński (klosinski.net).
Organizator: Instytut Kultury Miejskiej, Miasto Gdańsk
Partner: Europejskie Centrum Solidarności
Patronat: Kadry Kultury NCK, Trójmiasto.pl, PRoto.pl, Dailyweb.pl, Marketer+
Szczegółowy program: www.marketingwkulturze.ikm.gda.pl. Zobacz wystąpienia z pierwszej edycji konferencji na Youtube: http://bit.ly/wideo_marketingwkulturze2016.