Badanie trwa od sierpnia do listopada 2018 roku i biorą w nim udział: Centrum Hewelianum, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Europejskie Centrum Solidarności, Gdańska Galeria Miejska, Gdański Teatr Szekspirowski, Klub ŻAK, Teatr Miniatura, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Nadbałtyckie Centrum Kultury, Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku, Opera Bałtycka, Teatr Wybrzeże, Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Gdańsku, Muzeum Archeologiczne w Gdańsku, Muzeum Gdańska, Gdański Archipelag Kultury, Cappella Gedanensis oraz Schola Gedanensis. Ankieterzy odwiedzają wybrane przez instytucje wydarzenia i prowadzą ankiety na tabletach.
W przeszłości IKM prowadził dwa razy badanie na temat źródeł pozyskiwania informacji o wydarzeniach kulturalnych (2011 i 2013), w tym badaniu również takie pytanie zostanie zawarte.
Inicjatywa jest inspirowana projektem „Badanie publiczności warszawskich instytucji kultury”, który pozwolił na stworzenie obrazu warszawskiej publiczności ogółem oraz profili publiczności każdej instytucji objętej badaniem.
Informacje i raporty z badania publiczności warszawskich instytucji kultury: http://www.um.warszawa.pl/o-warszawie/warszawa-w-liczbach/publicznosc.
Koordynator: Natalia Brylowska
Strona projektu: http://ikm.gda.pl/projekt/badaniepublicznosci/