Ideą akcji jest pomoc ludziom w zrobieniu czegoś dobrego dla innych i dla naszej planety. Właśnie z tego powodu powstały szafy dobra – pozostawione w niej ubrania trafią do Fundacji DROGA, która zadba by otrzymali je najbardziej potrzebujący.
Szafy Dobra są rozsiane po Trójmieście – jedna stanęła w Gdańsku w IKEA (niedaleko placu zabaw Småland), druga w Gdyni w Gdyńskim Centrum Filmowym (tuż obok kas kinowych), a od 15 marca dołączyła trzecia szafa umiejscowiona w Instytucie Kultury Miejskiej.
Przez cały marzec każdy, komu bliska jest idea odpowiedzialności za naszą planetę i tzw. sharing economy (czyli ekonomia dzielenia się i współpracy), może przynieść niepotrzebne ubrania i ułożyć je w naszej SZAFIE i w ten prosty sposób nadać im drugie życie i pomóc potrzebującym.
Współpraca gdańskiego sklepu IKEA z instytucjami kultury pozwoliła powstać Szafom Dobra w centrum Gdańska i Gdyni, gdzie wygodniej na co dzień dostać się wielu mieszkańcom trójmiejskiej metropolii.
Dzięki tej akcji chcemy zachęcić ludzi do pomocy potrzebującym, ale również nawiązujemy do naszej centralnej kampanii #przydasie, która zwraca uwagę na problem nadmiaru rzeczy. Przekazując nam swoje nieużywane ubrania można nie tylko pomóc innym ludziom, ale również planecie. – zachęca Blanka Gniewkowska, specjalista ds. marketingu IKEA Gdańsk.
Zebrane podczas akcji rzeczy Fundacja DROGA będzie rozdawać potrzebującym w Punkcie Charytatywnym w Gdańsku. Tutaj przez cały rok można przekazywać nie tylko niepotrzebne ubrania, ale też koce, ręczniki i wszystko, co jest jeszcze w dobrym stanie i może posłużyć innym.
Partnerzy akcji:
Gdyńskie Centrum Filmowe – to znany kulturalny punkt spotkań na mapie Gdyni. Jest unikalnym miejscem, które łączy pod jednym dachem edukacje i rozrywkę związaną z kinem, dla ludzi w każdym wieku.
Otwarty IKM – program Instytutu Kultury Miejskiej, który pozwala organizatorom wydarzeń z Gdańska i regionu na zrealizowanie swoich pomysłów i działań w siedzibie IKM.
MAMYWENE – kreatorki i koordynatorki autorskich warsztatów takich jak #jeansnowe, pokazują że można lepiej wykorzystać ubrania niż po prostu je wyrzucić, inspirują do zwrócenia uwagi na koszty fast fashion.