Instytut Kultury Miejskiej, Długi Targ, Gdańsk, Polska

30 października 2021, 10:00 - 10 października 2021, 15:00
Zapraszamy na warsztaty Blender — Podstawy grafiki 3d i animacji. 30 października 2021 w godzinach od 10:00 do 15:00 w Instytucie Kultury Miejskiej (ul. Długi Targ 39/40). Wydarzenie jest bezpłatne. UWAGA: BRAK MIEJSC.
Blender to darmowy program open-source do tworzenia grafiki 3D, który w ostatnich latach zyskuje coraz większą popularność. Świadczyć może o tym fakt, iż wśród sponsorów znajdują się takie firmy jak NVIDIA, AMD, Intel, EPIC a w 2018 roku Netflix tworzył pełnometrażową animację „Next Gen” która prawie w całości zrobiona była właśnie przy użyciu Blendera.
Na warsztatach będziecie mieli okazję poznać podstawy Blendera oraz wspólnie stworzyć prostą animację 3D. Omówione zostaną podstawowe terminy związane z grafiką 3D i animacją. Następnie wykorzystamy tę wiedzę w praktyce, aby zbudować prostą scenę, stworzyć animację, a następnie całość zapisać w postaci filmiku, którym będziecie mogli pochwalić się przed znajomymi 😉
Na warsztatach poruszymy takie tematy jak:
  • Jak zaimportować gotowe modele
  • Jak stworzyć własny model 3D
  • Czym jest mesh, face, edge, vertex i jak je wykorzystać do budowania własnych modeli
  • Co to jest key frame i jak przy ich użyciu tworzyć animacje
  • Na czym polega proces renderowania i jak poprawnie przygotować do niego naszą animację.

Do pobrania:
https://www.blender.org/download/ .UWAGA: Podczas warsztatów będziemy używać wersji 2.93 – inne wersje mogą różnić się interfejsem graficznym, co może utrudnić wykonywanie zadań.

Wymagania sprzętowe: 
Laptop z dwurdzeniowym procesorem i 8GB ramu. Karta graficzna nie starsza niż 10 lat. Myszka z rolką. Więcej informacji pod adresem:https://www.blender.org/download/requirements/
Prowadzący:
Jakub Czapliński -Współzałożyciel firmy Icetek, Cloud Solution Architect. Przez wiele lat spełniał się jako trener i mentor programowania m.in. w języku Python. Po godzinach, pod pseudonimem Mr. UPGrade, komponuje muzykę, do której tworzy też grafiki i animacje – oczywiście z pomocą Blendera. Stawia też pierwsze kroki w świecie generative art.

Powiązane projekty