Instytut Kultury Miejskiej (Audytorium), Targ Rakowy 11
Muzyka filmowa to nie tylko element tego, co oglądamy na ekranach kinowych lub w kinie domowym, ale także niezależna twórczość, obecna w świadomości pokoleń, a także słuchaczy i słuchaczek.
Wybitne nazwiska kompozytorów i kompozytorek wpisały się na stałe w popkulturę i często, nawet nie mając świadomości, kto skomponował dane kompozycje, znamy je bardzo dobrze i kojarzymy.
Nowy cykl koncertowy w Instytucie Kultury Miejskiej ma na celu przybliżyć twórczość uznanych polskich kompozytorów, artystów młodego pokolenia, ale też pokazać w jaki sposób twórczo interpretują je polscy muzycy i muzyczki – wybitne postaci polskiej sceny awangardowej i alternatywnej.
Podczas wieczorów koncertowych zagrają premierowy lub bardzo rzadko prezentowany materiał. Wszystko w celu podkreślenia jak niezwykłą dziedziną sztuki jest muzyka filmowa.
Cena biletów:
Normalne: 60 PLN
Ulgowy (Studenci, uczniowskie, seniorzy): 50 PLN
Zniżka na Kartę Mieszkańca, Kartę do Kultury i Kartę Dużej rodziny to 10%
28 października, g. 20.00
Bastarda gra muzykę filmową polskich kompozytorów
Skład: Paweł Szamburski – klarnet; Michał Górczyński – klarnet basowy; Tomasz Pokrzywiński – wiolonczela
Zespół Bastarda to trzyosobowy zespół o prawdziwie oryginalnym brzmieniu, które wykorzystuje tradycję muzyczną z minionych epok. W skład zespołu wchodzą trzej, niezwykle utalentowani muzycy – Paweł Szamburski, MIchał Górczyński i Tomasz Pokrzywiński – których wspólnie inspirują m.in.: litanie, motety i śpiewy chorałowe. Podczas wielogodzinnych improwizacji potrafią stworzyć niesamowite kompozycje.
W swojej najnowszej odsłonie wykonują muzykę filmową. W programie koncertu znajdą się utwory m.in. Henryka Warsa, Krzysztofa Komedy, Wojciecha Kilara, Zbigniewa Preisnera, Kazimierza Serockiego, Krzysztofa Pendereckiego, Waldemara Kazaneckiego, Lucjana Kaszyckiego, Michała Lorenca i Jerzego Matuszkiewicza. Tematy będą przefiltrowane przez barwę i interpretację zespołu, który zastosuje tę tradycyjnie jazzową metodykę interpretacji, czyli temat-improwizacja-temat. Trio pokaże oryginalną melodię, zinterpretuje ją i poimprowizuje – zbadają swoje ścieżki i to, co wzbudza konkretna melodia i jej kontekst.