Targ Rakowy 11, Gdańsk
18.00 | Foyer, I piętro
Finisaż wystawy instalacji Zorki Wollny i Krzysztofa „Arszyna” Topolskiego, podczas którego:
– artyści oprowadzą po swoich pracach
– kuratorka i krytyczka sztuki Anna Mituś porozmawia z nimi o praktykach artystycznych
Prezentowane w IKM instalacje artystyczne łączą elementy wizualne z warstwą dźwiękową. Finisaż to ostatnia szansa, żeby zobaczyć dwie prace Zorki Wollny, artystki działającej na pograniczu muzyki, teatru i sztuk wizualnych, oraz pracę zaproponowaną dla przestrzeni IKM przez artystę dźwiękowego Krzysztofa „Arszyna” Topolskiego. Choć proponują różne podejścia i metodologie, instalacje uzupełniają się, tworząc ciekawe środowisko dźwiękowe – pełne szumów, burczeń i pomruków.
19.30 | Pracownia
performans „Manifest hydroseksualny” zaprezentują cyber_nymphs (Ewelina Jarosz, Justyna Górowska):
cyber_nymphs proponują immersyjne cielesno-technologiczne, queerowe doświadczanie programowych postulatów ruchu hydroseksualnego. Ruch ten ma na celu budowanie społeczności osób artystycznych, aktywistycznych i akademickich, którym bliska jest potrzeba wyobrażania Błękitnej Planety poprzez nowe doświadczenia zmysłowości i potrzebę edukowania na temat więcej-niż-ludzkich seksualności w czasie wielokryzysów.
20.30 | Audytorium
Koncerty do leżenia
– „Rzeczy bez znaczenia” Zorki Wollny to tworzona w czasie rzeczywistym kompozycja szmerowa wykonywana z udziałem publiczności
– koncert krajobrazu akustycznego w wykonaniu Krzysztofa „Arszyna” Topolskiego:
Kompozycja krajobrazu akustycznego powstaje z nagrań dźwiękowych zebranych w trakcie bliższych i dalszych wypraw, wycieczek i spacerów. Podczas koncertu kompozytor-perfomer na żywo łączy i miksuje fragmenty nagrań, tworząc z nich muzyczną opowieść. Powstaje kolaż akustyczny odnoszący się do danego miejsca czasu i sytuacji.
| Lab
odsłuch pracy dźwiękowej „Water of interest” Natalii Revko – praca powstanie w czasie rzeczywistym: wędrując po dolnomiejskich bastionach, artystka transmitować będzie otaczające ją dźwięki:
„Water of interest” to seria odbywających się w czasie rzeczywistym streamingów dźwiękowych prowadzonych z miejsc związanych z wodą – okolic rzek, kanałów, wybrzeży, które zachowują ślady pamięci historycznej i politycznej obecności.
Praca powstała jako część trzymiesięcznej rezydencji artystycznej odbywającej się w ramach międzynarodowego projektu Turning the Tide.
12 – 21 | Foyer, I piętro
instalacja „notatki / umoczone” Weroniki Zalewskiej:
Praca stanowi studium ludzkich relacji z morzem i wodą w ogóle. Składają się na nią zarówno skany historycznych ilustracji bałtyckiej flory i fauny czy encyklopedycznych wpisów o tematyce morskiej, jak i wykonane we współczesnym Trójmieście fotografie. To rodzaj wizualnego otwartego archiwum, które działa skojarzeniowo, poetycko – ale też wskazuje na zmieniającą się percepcję mórz i wód.
Praca powstała jako część trzymiesięcznej rezydencji artystycznej odbywającej się w ramach międzynarodowego projektu Turning the Tide.