Sztuka Wyboru,
Juliusza Słowackiego 19,
Gdańsk

6 marca 2019, 18:00 - 6 marca 2019, 20:00

Każdego dnia, pracownicy Muzeum Auschwitz, prostują nieprawdziwe informacje, zwracają uwagę na niestosowne wypowiedzi i zdjęcia, rozmawiają z użytkownikami mediów społecznościowych. Wydarzenie towarzyszące konferencji Konferencja Marketing w Kulturze 2019 organizowane przez Obserwatorium Kultury, Dział Badań i Rozwoju IKM. Spotkajmy się 6.03 o 18.00 w Sztuka Wyboru. Rozmowę poprowadzi Sławomir Czarnecki z Instytut Kultury Miejskiej. Wstęp wolny.

Jak radzą sobie z niechęcią części internetowych rozmówców? W jaki sposób postrzegają zadania Miejsca Pamięci w komunikacji przez media społecznościowe? Zapytamy o to Pawła Sawickiego, który w Biurze Prasowym Muzeum Auschwitz, zajmuje się m.in. mediami społecznościowymi.

Porozmawiamy o zadaniach instytucji kultury w kontekście komunikacji w internecie. Na czym polega odpowiedzialność instytucji za poziom debaty publicznej? Jak możemy przeciwdziałać mowie nienawiści i rozpowszechnianiu fałszywych informacji?

Codzienna, internetowa praca Muzeum Auschwitz jest najlepiej widoczna na koncie na Twitterze: https://twitter.com/AuschwitzMuseum, które obserwuje ponad 275 tysięcy osób. Ponad 277 tysięcy korzysta z muzealnego profilu na Facebooku, a 44 tysiące na Instagramie. Miejsce Pamięci posiada także konto na Pintereście.

Paweł Sawicki – Dziennikarz, fotograf, edukator. Przed wiele lat związany z Programem II Polskiego Radia, gdzie był m.in. autorem cyklu audycji „Auschwitz — między zbrodnią a świętością”, wykorzystującego dźwiękowe relacje byłych więźniów pochodzące z muzealnego archiwum, a także wielu audycji poświęconych tematyce Holokaustu. Od 2007 r. w Biurze Prasowym Muzeum Auschwitz, gdzie zajmuje się m.in. mediami społecznościowymi Miejsca Pamięci. Redaktor naczelny miesięcznika „Memoria”, autor albumu „Auschwitz-Birkenau. Miejsce, na którym stoisz…”.