Sztuka Wyboru,
Juliusza Słowackiego 19,
Gdańsk
Jak radzą sobie z niechęcią części internetowych rozmówców? W jaki sposób postrzegają zadania Miejsca Pamięci w komunikacji przez media społecznościowe? Zapytamy o to Pawła Sawickiego, który w Biurze Prasowym Muzeum Auschwitz, zajmuje się m.in. mediami społecznościowymi.
Porozmawiamy o zadaniach instytucji kultury w kontekście komunikacji w internecie. Na czym polega odpowiedzialność instytucji za poziom debaty publicznej? Jak możemy przeciwdziałać mowie nienawiści i rozpowszechnianiu fałszywych informacji?
Codzienna, internetowa praca Muzeum Auschwitz jest najlepiej widoczna na koncie na Twitterze: https://twitter.com/AuschwitzMuseum, które obserwuje ponad 275 tysięcy osób. Ponad 277 tysięcy korzysta z muzealnego profilu na Facebooku, a 44 tysiące na Instagramie. Miejsce Pamięci posiada także konto na Pintereście.
Paweł Sawicki – Dziennikarz, fotograf, edukator. Przed wiele lat związany z Programem II Polskiego Radia, gdzie był m.in. autorem cyklu audycji „Auschwitz — między zbrodnią a świętością”, wykorzystującego dźwiękowe relacje byłych więźniów pochodzące z muzealnego archiwum, a także wielu audycji poświęconych tematyce Holokaustu. Od 2007 r. w Biurze Prasowym Muzeum Auschwitz, gdzie zajmuje się m.in. mediami społecznościowymi Miejsca Pamięci. Redaktor naczelny miesięcznika „Memoria”, autor albumu „Auschwitz-Birkenau. Miejsce, na którym stoisz…”.