Instytut Kultury Miejskiej,
Długi Targ 39/40,
Gdańsk

2 grudnia 2019, 09:00 - 25 grudnia 2019, 17:00

Na szkoleniu nauczymy wszystkich chętnych, jak w najprostszy sposób napisać poprawnie dokument do każdego wydarzenia. Dowiecie się, dlaczego one są takie ważne, co muszą zawierać i przede wszystkim, po co i dla kogo one są! Obowiązują zapisy, liczba miejsc: 15 osób, https://evenea.pl/event/bezpieczenstwoikm

Organizatorzy imprez, głównie ze względu na brak przygotowania merytorycznego w tym zakresie oraz złożoności przepisów mają coraz większy problem z łatwymi szybkim przygotowaniem dokumentacji na imprezę. A prawdziwe kłopoty przychodzą, kiedy z jakiegoś powodu ta dokumentacja poddana zostaje kontroli po imprezie!

W kwietniu 2019 roku ukazał się bardzo krytyczny raport Najwyższej Izby Kontroli dotyczący przestrzegania przepisów prawa w kontekście imprez masowych oraz organizacji imprez na podstawie art. 52 ustawy o ruchu drogowym. W raporcie wyczytać możemy, że urzędy wydawały pozwolenia na imprezy pomimo tego, że 52% wniosków nie zawierało kompletu dokumentów. A w 60% skontrolowanych, składanych dokumentów przez organizatorów zawierała błędy. Jednocześnie po wydarzeniach z 13 stycznia br., wiele urzędów (zwłaszcza w dużych miastach) znacznie restrykcyjnie podchodzi do składanej dokumentacji, jak i znacznie częściej kontroluje imprezy i wydarzenia, na które wydawana jest zgoda.

Prowadzący:
Marcin Samsel – Ekspert ds. bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego. Certyfikowany trener, dowódca grup interwencyjnych i wykładowca na uczelniach wyższych. Od ponad 20 lat zajmuje się bezpieczeństwem publicznym a szczególnie zabezpieczaniem imprez o charakterze masowym.Pod jego opieka przeprowadzono kilkuset wydarzeń zarówno sportowych, jaki i artystycznych i kulturalnych. Od wydarzeń przyciągających setki uczestników po kameralne koncerty.

Program szkolenia:
1. Wnioski i ustalenia z raportu NIK z kwietnia 2019 roku dotyczącego imprez masowych i innych wydarzeń kulturalno-sportowych
2. Poprawna dokumentacja jako element systemu bezpieczeństwa imprezy
3. Jak przygotować i zorganizować takie imprezy jak: imprezy masowe, biegi i imprezy plenerowe nieobjęte ustawą, marsze-przemarsze-parady stacjonarne i ruchome
4. Podstawy prawne -ustawa o Bezpieczeństwie Imprez Masowych -art.52a Kodeksu Ruchu Drogowego -ustawa o Zgromadzeniach
5. Zadania i rola Organizatora
6. Dokumenty obowiązkowe do każdego rodzaju imprezy
7. Analiza ryzyka -po co jest, dlaczego jest taka ważna i jak ją zrobić poprawnie?
8. Co w dokumentach jest ważnego dla każdej ze służb jak Policja, Pogotowi, Straż Pożarna
9. Procedura składania dokumentów
10. Współpraca Organizatora ze Służbami Państwowymi
11. Kontrola na imprezie. Kto i kiedy może nam skontrolować imprezę ?
12. Komunikacja i zasady stosowania dokumentacji

Czas trwania szkolenia to około 8-9h. Uczestnicy otrzymają także certyfikat potwierdzający uczestnictwo wystawiony przez Instytut Kultury Miejskiej. Kiedy zaakceptujemy zgłoszenie otrzymacie od nas email z potwierdzeniem udziału. Do zobaczenia!

Powiązane projekty